کد خبر ۳۸۵۱۵ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۴
حجت‌الاسلام سید علی خمینی:

انقلاب نباید از عاشورا جدا شود/ ترامپ نتیجه نظام سرمایه‌داری است

سید علی خمینی گفت: اینکه انقلاب در روزهای عاشورایی مظلوم باشد، آسیبی برای جامعه اسلامی است چراکه آرمان‌های انقلاب برخاسته از حقیقت عاشوراست و نباید اجازه دهیم انقلاب از عاشورا جدا شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی خمینی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد، با بیان اینکه رژیم منحوس پهلوی در 12 محرم‌الحرام امام خمینی(ره) را بازداشت کرد، اظهار کرد: نهضت امام خمینی(ره) در 15 خرداد سال 42 آغاز و در 22 بهمن‌ماه 57 به پیروزی رسید.

 وی با تأکید بر اینکه با گذشت زمان به بزرگی این نهضت افزوده می‌شود، اضافه کرد: اکنون آموزه‌های انقلاب اسلامی به کشورهای مختلف دنیا صادر شده است.

سیدعلی خمینی انقلاب اسلامی را نشأت گرفته از آموزه‌های دینی عاشورا دانست و تصریح کرد: شرایط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه دوران سیدالشهدا با جامعه دوره پیش از انقلاب شباهت‌های بسیاری دارد که یکی از این شباهت‌ها خالی شدن اسلام از محتوای عملی است.

 وی با اشاره به اینکه حاکم کشور دارای مردم مسلمان نباید نسبت به آموزه‌های دینی بی‌توجه باشد، مطرح کرد: حاکمان دوران امام حسین(ع) و دوران امام خمینی(ره) نسبت به رعایت احکام دینی بی‌توجه بودند.

نوه امام خمینی با یادآوری فرمایشات امام (ره) مبنی بر پرهیز مسؤولان نظام اسلامی از زندگی‌های تجمل‌گرایانه تأکید کرد: مسؤولان نباید زندگی اشرافی داشته باشند زیرا در غیر این صورت حکومت اسلامی را به حکومت سلطنتی تبدیل کرده‌ایم.

وی یادآور شد: جامعه که از آموزه‌های سیاسی اسلام خالی شده است به جامعه ضد اسلام تبدیل می‌شود و این موضوع در حکومت رژیم شاهنشاهی و یزید به خوبی قابل مشاهده بوده است.

این فرزند یادگار امام راحل با بیان اینکه هنجارشدن اشرافیت و ارزش شدن ثروت از آسیب‌های کنونی جامعه است، عنوان کرد: اسلام نگاه کمونیستی ندارد که همه باید یک اندازه باشند و ثروت نداشته باشند اما اشرافیت قابل قبول نیست زیرا فاصله‌گرفتن میان طبقات مردم و ایجاد تبعیض را به دنبال دارد.

وی همچنین با تأکید بر اینکه مسؤولان اسلامی نباید روش مسؤولان غربی را دنبال کنند، اضافه کرد: مردم فقر و مشکلات را تحمل می‌کنند ولی نمی‌توانند نسبت به تبعیض ساکت باشند، مشکل سرمایه‌گذاری غرب این است که ثروت 99 درصد مردم جهان در اختیار یک درصد مردم باشد.

وی تبعیض را نتیجه زندگی اشرافی دانست و تصریح کرد: امام خمینی(ره) در فرمایشات خود به صورت مستمر به حمایت از مردم مستضعف تاکید داشته‌اند چراکه افرادی که پای آرمان‌های انقلاب ایستاده در میان این قشر حضور دارند.

سید علی خمینی خاطرنشان کرد: ترامپ برآمده از نظام سرمایه‌داری است زیرا با تکیه بر ثروتی که دارد بالا آمده است و اکنون مسؤولان نظام آمریکا نمی‌دانند با این شخصیت چه کار کنند.

وی در ادامه سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با تأکید بر اینکه اسلام نمی‌تواند جامعه فاسد را تحمل کند، عنوان کرد: کسی تصور نمی‌کرد امام خمینی(ره) بدون سرمایه و فقط با تکیه بر وعده‌های الهی بتوانند مقابل رژیم شاهنشاهی ایستادگی کنند.

این فرزند یادگار امام خمینی پرهیز از مصلحت‌سنجی را از تأکیدات امام خمینی(ره) برشمرد و گفت: برخی از مصلحت‌سنجی‌ها برخاسته از راحت‌طلبی است چراکه در دوران امام خمینی(ره) برخی خطاب به ایشان می‌گفتند بر اساس مصلحت‌سنجی باید وظیفه شرعی را کنار بگذاریم.

سید علی خمینی ولایت محوری را از دیگر ویژگی‌های نهضت‌های امام حسین(ع) و امام خمینی(ره) دانست و افزود: اینکه برخی از روشنفکران می‌گویند امام خمینی(ره) ولایت فقیه را مطرح نکرده، اشتباه است؛‌ اکنون باید این اصل مترقی در میان مردم تبیین شود تا دشمنان نتوانند در مورد آن سخنان نادرست مطرح کنند.

وی یادآور شد: اینکه از عاشورا و محرم بدون توجه به آرمان‌های امام خمینی(ره) گذر کنیم و انقلاب در روزهای عاشورایی مظلوم باشد، آسیبی برای جامعه اسلامی است چراکه آرمان‌های انقلاب برخاسته از حقیقت عاشوراست و نباید اجازه دهیم انقلاب از عاشورا جدا شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com