کد خبر ۳۸۵۴۰ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۴
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قم:

بحران دریاچه نمک از دریاچه ارومیه فاجعه‌آمیزتر است

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قم بحران دریاچه نمک را نسبت به دریاچه ارومیه فاجعه‌آمیزتر خواند و گفت: مناطق بدون پوشش نزدیک به 50 درصد استان را احاطه کرده و دشت مسیله عنوان شوری‌ترین دشت کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،سید رحمان دانیالی ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه اثرگذاری استان‌های مجاور بر دریاچه نمک نباید مورد بی‌توجهی قرار گیرد، اظهار کرد: استان‌های مجاور در استفاده از منابع دخالت داشته به همین علت باید در کاهش تهدیدها و اثرات منفی مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سفرهای آبی‌فراشور از دریاچه نمک درحال افزایش است، اضافه کرد: این سفره‌ها 40 درصد سفرهای آب زیرزمینی را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قم بحران دریاچه نمک را نسبت به دریاچه ارومیه فاجعه‌آمیزتر خواند و خاطرنشان کرد: اراضی و مناطق بدون پوشش نزدیک به 50 درصد استان قم را احاطه کرده و دشت مسیله عنوان شوری‌ترین دشت کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه حجم گرد و غبار استان قم در برخی از روزها به 40 برابر استاندارد رسیده است، عنوان کرد: این گرد و غبارها به بدن انسان‌ها نفوذ کرده و بیماری‌های علاج‌ناپذیری را در بلند مدت به دنبال دارد.

دانیالی رفع تهدید ریزگردها را نیازمند نگاه مسؤولان ملی دانست و یادآور شد: وسعت دریاچه نمک 20 برابر مساحت شهر قم است و هجوم ریزگردهای نمکی می‌تواند تهدید جدی برای مردم این شهر باشد.

وی خاطرنشان کرد: بهشت معصومه تالاب مینیاتوری کوچکی است که در اطراف آن واحدهای گردشگری و صنعتی ایجاد شده است درحالی که این تالاب در موضوع کاهش ریزگردها اثرگذاری مطلوبی دارد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com