کد خبر ۳۹۳۱۲ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۴
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد

سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی در دریاچه نمک قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: جلسات خوبی در خصوص دریاچه نمک برگزار شده است تا هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این دریاچه صورت بگیرد و با این حجم سرمایه‌گذاری برای هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،احمد ذاکری امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به وضعیت دریاچه نمک اظهار کرد: چندین مصوبه را داریم که باید مدیریت این دریاچه در دست استان قم باشد و پیگیری‌های زیادی را در خصوص دریاچه نمک داشتیم.

وی ادامه داد: برای استحصال مواد معدنی همچون منیزیم و لیتیم از دریاچه نمک سرمایه گذارانی را پیدا کردیم و جلسات خوبی در این خصوص برگزار شده است تا هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در دریاچه نمک صورت بگیرد و با این حجم سرمایه گذاری برای هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: مدیریت دریاچه نمک در استان بود، ولی از استان قم راه دسترسی به دریاچه نمک نداشتیم، پس از دو سال پیگیری راه فرج آباد به عنوان راه دسترسی استان به دریاچه نمک مصوب و اعتباری برای آن در نظر گرفته شد که این اتفاق مهمی است.

ذاکری با اشاره به صادرات استان قم اظهار کرد: پیگیری بحث تجارت داخلی و خارجی یکی از وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است، بحث صادرات جایگاه خاصی در اقتصاد مقاومتی دارد و اگر بخواهیم چرخ تولید بچرخد، باید به بیرون نگاه داشته باشیم.

وی ادامه داد: در 9 ماهه اول امسال استان قم 122 میلیون دلار صادرات به خارج از کشور داشته است، اما استان توانایی صادرات بیش از این مبلغ را دارد، برای افزایش صادرات استان قم بحث اعزام هیأت‌ های تجاری به خارج از کشور و نیز شرکت در نمایشگاه‌های تجاری بین المللی را در دستور کار داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: بازار هدف صادرات استان کشورهای عراق و افغانستان است و به دلیل ناامنی به وجود آمده در این کشورها صادرات استان قم کاهش پیدا کرد.

ذاکری در پایان با اشاره به اصناف استان قم خاطرنشان کرد: 61 اتحادیه صنفی در استان داریم و 36 هزار واحد صنفی در استان قم مشغول به فعالیت هستند، اصناف مهم‌ترین چرخه عرضه کالاها در استان هستند، اگر اصناف از عرضه کالاهای خارجی و قاچاق خودداری کنند، به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کردند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com