کد خبر ۳۸۹۳۰ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
دبیر همایش کنگره نکوداشت آیت‌الله مظاهری خبر داد

رونمایی از مجموعه 36 جلدی آثار آیت‌الله مظاهری

دبیر همایش کنگره نکوداشت آیت‌الله مظاهری از رونمایی مجموعه 36 جلدی آثار آیت‌الله مظاهری در روز 25 آذرماه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی کنگره نکوداشت آیت‌الله مظاهری که در سالن کنفرانس مرکز همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: آیت‌الله مظاهری 21 سال در اصفهان سکونت دارد ولی هیچ‌گاه راضی به برگزاری کنگره‌ای در زمینه شخصیت وی نبود.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مظاهری الگوی مسلم در حوزه تعلیم و تربیت اخلاقی است، گفت: وی در همه جلسات و سخنرانی‌ها درباره اخلاق به ایراد سخن می‌پرداخت، بنابراین سرچشمه جوشان اخلاص است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: این عالم بزرگوار به تکریم همگان می‌پرداخت، بنابراین تکریم کردن مدل تربیتی وی است.

وی با اشاره به اهتمام آیت‌الله مظاهری به مبحث ولایت فقیه گفت:‌ این عالم درس ولایت فقیه برگزار می‌کرد و سه جلد کتاب ولایت فقیه را به نگارش درآورد، رها کردن قم و سفر به اصفهان نیاز به ایثار و مجاهدت داشت که از این عالم شاهد بودیم.

ارزانی خاطرنشان کرد:‌ آیت‌الله مظاهری چهره فراملی است و همواره پیام خود را به همایش‌ها ارائه می‌داد و با حضور در اصفهان روح جدیدی به کالبد حوزه اصفهان دمید.

وی ادامه داد: مرکز مشاوره حوزه علمیه اصفهان، مرکز رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان، مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان و مراکز وابسته و خیریه با حضور وی جان تازه‌ای پیدا کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه درس اخلاق وی نوش‌داروی خاص و عام است، گفت: بسیاری از آحاد جامعه در آن دوران از درس اخلاق وی استفاده می‌کردند، این عالم بزرگوار موعظه‌های هنرمندانه داشت و به آنچه بیان می‌کرد، عمل داشت.

وی اضافه کرد: آیت‌الله مظاهری در حوزه اخلاق دارای مکتب و سبک خاصی است و به اقامه نماز صبح، ظهر و مغرب در مسجد اهتمام دارد.

ارزانی از رونمایی 36 جلد از مجموعه آثار آیت‌الله مظاهری در روز 25 آذرماه امسال خبر داد و افزود: یک جلد زندگی‌نامه در قالب 600 صفحه و سه جلد اثر در قالب سه هزار صفحه در زمینه مقالات درباره شخصیت و نگاه اخلاقی جمع‌آوری شده که در روز همایش رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد:‌ 28 جلد اثر از این عالم بزرگوار چاپ شده که شامل اخلاق فارسی، عربی، رجال، فقه و شرح بر ادعیه بوده، اثر اخلاقی وی در یک جلد تلخیص و به زبان انگلیسی ترجمه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه آیت‌الله مظاهری شخصیتی فراملی است و در دل همه جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: کنگره نکوداشت آیت‌الله مظاهری کار مشترک با دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و شعبه اصفهان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: ستاد کنگره در قالب استانداری اصفهان، مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، صدا و سیمای مرکز اصفهان، شهرداری اصفهان، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه اصفهان، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، مؤسسه اهل بیت و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان نیز با همایش همکاری دارند.

ارزانی با بیان اینکه همایش نکوداشت آیت‌الله مظاهری روز 25 آذرماه امسال در سالن همایش مؤسسه اهل بیت واقع در اصفهان، خیابان نشاط برگزار می‌شود، یادآور شد: علاوه بر آثار از تمبر این عالم بزرگوار نیز در روز همایش رونمایی می‌شود.

در پایان این نشست از پوستر کنگره نکوداشت آیت‌الله مظاهری با حضور معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان رونمایی شد.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com