کد خبر ۳۸۹۸۲ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۱
مسؤول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان قم:

مهم‌ترین مشکل بخش کشاورزی قم کمبود آب است

مسؤول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان قم گفت: مهم‌ترین مشکل در زمینه کشاورزی در استان، بحث کمبود آب در قم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،حسن مالمیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اردوهای جهادی سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان اظهار کرد: در این اردوها کلاس‌هایی را به صورت عملی برای کشاورزان برگزار می‌کنیم تا شرکت در این کلاس برای کشاورزان نتایج کاربردی به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به بازدید تعدادی از کشاورزان استان قم از مزارع نمونه استان مرکزی بیان کرد: طرح بازدید کشاورزان استان قم از مزارع نمونه داخل و خارج استان در دستور کار سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان قم قرار دارد.

مسؤول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان قم افزود: هدف طرح همگام با کشاورز این است که فاصله حجم تولید کشاورزان استان با کشاورزان نمونه کم شود، در این راستا یک سری همایش‌های آموزشی را برای کشاورزان و مهندسین کشاورزی برگزار می‌کنیم تا آن‌ها از علم روز در کار خودشان استفاده کنند.

مالمیر با اشاره به برنامه‌های فرهنگی سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان قم اظهار کرد: این سازمان در بحث فرهنگی به صورت ماهانه نشست‌های روشنگری و گفتمان سازی را برای اعضای خود برگزار می‌کند، همچنین سازمان در بحث روان شناسی و بهداشت روانی جلساتی را برای اعضا برگزار کرده است.

وی ادامه داد: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان قم شورایی دارد که در آن شورا یک سری از مسؤولان و متخصصان حضور دارند. در شورا مشکلات خود قشر مورد بررسی قرار می‌گیرد و سعی می‌کنیم که با همفکری این مشکلات را برطرف کنیم.

مسؤول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان قم افزود: در این سازمان کارگروه تخصصی کشاورزی تشکیل شده که هدف آن بررسی و پیداکردن راهکارهایی برای مهم‌ترین معضل کشاورزی استان قم است. در شرایط کنونی مهم ترین مشکل در بخش کشاورزی استان، بحث کمبود آب است.

مالمیر با اشاره به مشکل کمبود آب در استان قم اظهار کرد: این مسئله کم کم آثار خودش را در استان نشان داده است، با خشک شدن دشت‌ها در استان قم، شاهد پدیده ریزگردها هستیم و این مسئله حیات بخش مرکزی کشور را تهدید می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چندین راهکار را برای حل مشکلات بخش کشاورزی استان قم تعیین کردیم، یکی از این راهکارها، افزایش بهره وری در بحث تولید محصولات در استان است و راهکار دیگر پرداختن به صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در قم است که این صنایع بازار فروش خوبی دارند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com