کد خبر ۳۸۹۹۱ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۰
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم مطرح کرد

ضرورت نگاه بازارهای منطقه‌ای به صنایع کوچک استان قم

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم حضور تولیدکنندگان منطقه‌ای‌ و ارائه درخواست‌های همکاری با تولیدکنندگان استان قم را بیانگر توان بالای رقابتی محصولات قم دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، امیرطیبی نژاد در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی شهرک صنعتی ثامن الائمه(ع)  اظهار کرد: استان قم در زمینه مبل و صنایع چوبی از ظرفیت و توان بالایی برخوردار است و این امر موجب شده نگاه بازرگانان، تولید کنندگان و رقبای خارجی این صنعت در منطقه بیش از گذشته به قم باشد.

وی نگاه صحیح به بازار و تعاملات سازنده را سبب رونق و توسعه صنایع کوچک قم عنوان کرد و افزود: یک زمانی بدون در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های قم، تولید کنندگان مبل با فروش محصولات خام خود ارزش افزوده بالایی را از دست می‌دادند و ضمن درآمد پایین تر شاهد پایین ماندن سطح تولید، تأثیر پذیری زیاد از نوسانات تولید و عدم نقش آفرینی لازم در بازار بودند.

طیبی نژاد تصریح کرد: ولی با تلاش‌های عامل توسعه خوشه و خود فعالان و مسؤولان صنعت چوب و مبلمان قم امروز شاهدیم که برخی از واحدهای صنعتی با تکمیل زنجیره تولید و عرضه خود، دست از خام فروشی برداشته‌اند و تولیدات خود را به صورت مستقیم و کالای تمام شده به بازار ارائه می‌کنند.

وی توسعه و تثبیت وضعیت موجود را مقدمه ای‌ برای بهبود وضعیت موجود دانست و بیان کرد: استقرار فعالان صنعت چوی و درودگری در شهرک صنعتی ثامن الائمه(ع) نیز در همین راستا صورت گرفت و امیدواریم بتوانیم با حمایت و پشتیبانی خود فعالان این صنعت زمینه عرضه مناسب تر تولیدات استان را در این شهرک فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم همچنین حضور تولید کنندگان منطقه‌ای‌ و ارائه درخواست‌های همکاری با تولید کنندگان استان قم را بیانگر توان بالای رقابتی محصولات قم دانست و انسجام و حرکت در مسیر برنامه‌های تدوین شده در مدل خوشه کسب و کار این صنعت را خواستار شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com