کد خبر ۳۹۰۰۱ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۵
رئیس پارک علم و فناوری استان قم مطرح کرد

ضرورت اهتمام بیشتر به فناوری‌های نرم در استان قم

رئیس پارک علم و فناوری استان قم گفت: از کشورمان و استان قم انتظار می‌رود که نسبت به فناوری‌های نرم اهتمام بیشتری داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،سیدحسین اخوان علوی ظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه فناوری‌های نرم در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در استان قم اظهار کرد: نخستین نمایشگاه فناوری‌های نرم استان و ششمین جشنواره رویش کوهرنگ به صورت همزمان در کنار یکدیگر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قم در حال برپایی است.

وی ادامه داد: نمایشگاه فناوری‌های نرم متشکل از 29 طرح و موسسه از هفت استان کشور از جمله قم، تهران، یزد و فارس است، این طرح‌ها و موسسات در محورهای مختلفی همچون سبک زندگی، علوم قرآنی، نجوم، حجاب، سوغات، هنر اسلامی، چاپ و نشر، آموزش و روانشناسی کودک است.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم افزود: نمایشگاه فناوری‌های نرم استان سه روزه است و از امروز تا روز جمعه 26 آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برپا است، ساعت بازدید از این نمایشگاه از ساعت 9 تا 19 به صورت یکسره خواهد بود.

اخوان با اشاره به ویژگی‌های نمایشگاه فناوری‌های نرم اظهار کرد: این نمایشگاه برای نخستین بار در استان قم برپا می‌شود و برگزاری نمایشگاه فناوری‌های نرم یکی از برنامه‌های هفته پژوهش استان به شمار می‌رود، این نمایشگاه روی فناوری‌های نرم و بخش خصوصی متمرکز شده است.

وی ادامه داد: در نمایشگاه فناوری‌های نرم استان قم هیچ دستگاه دولتی شرکت نکرده است و تنها بخش خصوصی در این نمایشگاه حضور دارد، هدف از برگزاری نمایشگاه فناوری‌های نرم کمک به حلقه توسعه و تجاری‌سازی این فناوری‌ها است.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم افزود: فناوری‌های نرم سهم بسیار بزرگی را در اقتصاد جهان دارند، سهم این حوزه در داد و ستد در سال 2015 بیش از دو تریلیون دلار بود، براین اساس از کشورمان و استان قم انتظار می‌رود که نسبت به فناوری‌های نرم اهتمام بیشتری داشته باشند.

اخوان با اشاره به ویژگی‌های نمایشگاه فناوری‌های نرم استان قم اظهار کرد: این نمایشگاه محصول یک کار مشترک بود و این امر می‌تواند الگویی برای کارهای دیگر در استان باشد، همچنین نظم خوبی را در نمایشگاه فناوری‌های نرم استان قم شاهد هستیم و هیچ غرفه خالی در این نمایشگاه وجود ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از مردم استان قم به‌ خصوص پژوهشگران و دانشگاهیان درخواست می‌کنم که با اختصاص زمان از نخستین نمایشگاه فناوری‌های نرم استان بازدید کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com