کد خبر ۳۹۰۸۲ انتشار : ۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۴
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم خبر داد

فعالیت 13 هزار خودرو در حمل و نقل درون شهری قم

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم گفت: در حال حاضر 5 هزار و 700 دستگاه تاکسی در حوزه حمل و نقل درون شهری قم فعال هستند که این تاکسی‌ها شامل بی‌سیم، گردشی و خطوط می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مرتضی عزتی با اشاره به فعالیت 21 شرکت حمل و نقل بار و مسافر خصوصی زیر پوشش سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم، اظهار کرد: این شرکت‌ها خدمات مختلف حمل و نقلی را به شهروندان قمی ارائه می‌کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با بیان اینکه 15 شرکت در شهر قم حمل و نقل مسافر درون شهری را بر عهده دارند، بیان کرد: همچنین 6 شرکت امور مرتبط با حمل و نقل بار درون شهری را انجام می‌دهند.

عزتی با اشاره به ناوگان تاکسیرانی فعال در شهر قم، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت و نیاز به توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش بار ترافیکی شهر طی سال‌های اخیر گسترش خوبی در این حوزه داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 5 هزار و 700 دستگاه تاکسی در حوزه حمل و نقل درون شهری قم فعال هستند که این تاکسی‌ها شامل بی سیم، گردشی و خطوط می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم تعداد ناوگان حمل و نقل بار شهر قم را 5 هزار دستگاه عنوان کرد و افزود: این خودروها در راستای اجرای طرح ساماندهی وانت بارهای شهری در سیستم سازمان ثبت شده‌اند.

عزتی با بیان اینکه 2 هزار و 300 خودرو به عنوان سرویس مدارس وظیفه جابجایی دانش آموزان را بر عهده دارند، گفت: 4 هزار راننده کمکی در ناوگان حمل و نقل مسافر درون شهر قم فعال هستند.

وی مجموع ناوگان فعال در حمل و نقل درون شهری قم را 13 هزار خودرو عنوان و تصریح کرد: 17 هزار راننده در سیستم حمل و نقل درون شهری قم فعال هستند که جمعاً با میانگین سه نفر زیر تکفل، در حدود 70 هزار نفر و یک پانزدهم جمعیت شهری قم، از حوزه حمل نقل درون شهری امرار معاش می‌کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com