کد خبر ۳۹۱۴۹ انتشار : ۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۴
در وزن 80 کیلوگرم

کشتی‌گیر قم به مدال برنز انتخابی تیم ملی دست یافت

کشتی‌گیر فرنگی‌کار استان قم با کسب مقام سوم و نشان برنز به کار خود در رقابت‌های عمومی کشور انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،این کشتی‌گیر پرتوان و پرافتخار استان قم علی‌ زینتی‌رفاه است که با انگیزه کسب مجوز همراهی تیم ملی کشورمان در رقابت‌های برون‌مرزی 2017 گام به رقابت‌های عمومی قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی گذاشت و موفق به کسب مقام سوم و نشان برنز این رقابت‌ها شد.

این در حالی است که زینتی‌رفاه تابستان امسال با کسب مقام نخست و عنوان قهرمانی رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی دانشجویان ایران به عنوان به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،دانشجوی کشتی‌گیر قم در رقابت‌های 2016 قهرمانی جهان حضور یافت تا یک بار دیگر قابلیت‌های خود را به نمایش بگذارد.

پیکارهای کشتی فرنگی عمومی قهرمانی ایران و انتخابی تیم ملی در هر دو رشته آزاد و فرنگی برنامه‌ریزی شد و علاقمندان به کشتی شاهد درخشش و موفقیت دو کشتی‌گیر استان قم در کسب مدال‌های طلا و برنز یک وزن یعنی 80 کیلوگرم بودند تا موفقیت‌های این رشته برای ورزش قم همچنان ادامه تداوم یابد.

مسابقات عمومی یا اوپن کشتی ایران به عنوان گزینشی تیم‌های ملی آزاد و فرنگی کشتی ایران در حالی به پایان رسید و برترین‌ها مشخص شدند که یکی از نمایندگان استان قم یعنی علی زینتی‌رفاه با انگیزه بسیار بالا در این رقابت‌ها به مصاف حریفان رفت و به مقام سوم و نشان برنز دست یافت.

در حالی که دو کشتی‌گیر با تجربه به نمایندگی از استان قم به رقابت‌های عمومی کشور و انتخابی تیم ملی کشتی در تهران اعزام شده‌ بودند، هر دو نفر آنها به مدال وزن 80 کیلوگرم دست یافتند و در واقع مدال‌های طلا و برنز این وزن سهم هیأت کشتی استان قم بود.

کشتی‌گیر پرتوان قم یعنی علی زینتی‌رفاه از خانواده‌ای علاقمند به کشتی است که در این رقابت‌ها ایران یکی از امیدهای کشتی قم برای کسب مدال و قرار گرفتن بر روی سکوی نفرات برتر بود و در این راه موفق عمل کرد و بعد از همشهری خود یعنی مهدی ابراهیمی و نماینده استان فارس، موفق به کسب مقام سوم شد.

علی زینتی‌رفاه که برادر بزرگ‌تر ابوالفضل زینتی‌رفاه است و در سال‌های اخیر مقام‌های متعددی را در کشتی فرنگی رده‌های سنی مختلف کسب کرده و در چند میدان بین‌المللی سال‌های اخیر نیز همراه با تیم‌های ملی به میدان رفته و سال گذشته نفر سوم ایران در وزن 80 کیلوگرم شد، این بار در کشتی فرنگی عمومی کشور این رتبه را تکرار کرد.

این کشتی‌گیر توانمند با سابقه کسب مدال‌های رنگارنگ این رشته در انتخابی وزن 80 کیلوگرم تنها یک شکست را تجربه کرد و همین باخت کافی بود تا در نهایت به مقام سوم و نشان برنز دست یابد، در حالی که دیدار نهایی این وزن را همشهری وی یعنی مهدی ابراهیمی و مجید دهقان از فارس برگزار کردند.

در رده‌بندی نهایی پیکارهای وزن 80 کیلوگرم کشتی فرنگی عمومی قهرمانی کشور و انختابی تیم ملی، مهدی ابراهیمی از قم قهرمان شد، مجید دهقان از فارس به مقام نایب‌قهرمانی رسید، علی زینتی‌رفاه از قم رتبه سوم را کسب کرد، وحید بابایی‌جعفری از خوزستان چهارم شد، رحمان علیزاده از آذربایجان غربی نیز رتبه پنجم را به دست آورد.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com