کد خبر ۳۹۳۷۴ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۹
در وزن 57 کیلوگرم

نعمتیان نماینده کشتی آزاد قم در جام بین‌المللی تختی شد

کشتی‌گیر با سابقه و دارنده مدال برنز رقابت‌های جهانی 2016 نماینده کشتی استان قم در مسابقات آزاد بین‌المللی جام تختی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،کشتی‌گیری که امسال توانست به عنوان نخستین ملی‌پوش تاریخ کشتی قم جواز حضور در مسابقات کشتی آلیش قهرمانی جهان را به دست بیاورد، اکنون یکی از کشتی‌گیران برگزیده برای حضور در تورنمنت بین‌المللی و معتبر کشتی آزاد جهان یعنی جام بین‌المللی جهان پهلوان تختی انتخاب شده است.

این کشتی‌گیر روح‌الله نعمتیان است که شهریور ماه سال جاری همراه با دیگر کشتی‌گیران آلیش کشورمان به پیکارهای کشتی آلیش 2016 قهرمانی جهان اعزام شد و با کارنامه‌ای بسیار خوب و عملکردی قابل قبول با کسب مدال برنز به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

روح‌الله نعمتیان کشتی‌گیری است که از سنین نونهالی یکی از نخبه‌ها، چهره‌های موفق و مدال‌آور کشتی قم بوده و‌ تنها ملی‌پوش هیأت کشتی استان قم در اردوی تیم ملی کشتی آلیش مردان ایران در رقابت‌های آلیش جهانی سال 2016 بود که در وزن 60 کیلوگرم به مدل برنز رسید.

این کشتی‌گیر که سابقه موفقی در فعالیت در کشتی آزاد دارد و یکی از معدود کشتی‌گیران آزادکار قم است که در رقابت‌های مختلف موفق به کسب مدال شده و در واقع یکی از کشتی‌گیران پرافتخار آزاد قم به شمار می‌رود، برای نخستین‌بار در تاریخ ورزش استان قم، رشته کشتی‌ را از رقابت‌های جهانی آلیش به مدال رساند.

در وزن 60 کیلوگرم این رقابت‌ها به میزبانی کشور قرقیزستان، روح‌الله نعمتیان در نخستین مسابقه خود برابر حریفی از کشور استونی به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه نزدیک دو بر یک به برتری رسید اما در مرحله بعد با نتیجه 6 بر چهار به آلیش‌کار قزاقستان نتیجه را واگذار کرد و مدال برنز بخش کلاسیک این رقابت‌ها را به ارمغان آورد.

اکنون که اسامی تیم‌های ملی کشتی آزاد برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام تختی اعلام شده، روح‌الله نعمتیان در وزن 57 کیلوگرم برای حضور در این رویداد مهم انتخاب شده، در حالی که سی وهفتمین دوره جام تختی روزهای 30 دی و اول بهمن‌ماه به صورت تیم به تیم برگزار در تهران می‌شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com