کد خبر ۳۶۱۷۰ انتشار : ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۰

اعزام 3 نماینده کشتی قم به رقابت‌های بین‌المللی آذربایجان

سه نماینده هیئت کشتی استان قم اردیبهشت ماه به رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام فدراسیون کشتی آذربایجان اعزام می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،هم اکنون از استان قم چهار کشتی‌گیر شامل دو فرنگی‌کار نوجوان و دو فرنگی‌کار جوان در تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان حضور دارند اما در غیاب سه نفر از آنها، یک کشتی‌گیر، یک مربی و یک مدیر از قم در این دوره از رقابت‌ها که تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد رده‌های سنی نوجوانان و جوانان کشورمان به مصاف حریفان خود می‌روند تا بهترین شرایط را برای حضور پرقدرت در رقابت‌های برون‌مرزی سال 2016 به دست بیاورند عضو تیم ملی نوجوانان ایران هستند.

این در حالی است که قم در حال حاضر در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان کشتی فرنگی دارای ملی‌پوش در تیم‌های ملی است و علی زینتی‌رفاه نماینده کشتی قم در وزن 63 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان محسوب می‌شود و دو مربی مطرح کشتی قم نیز علاوه بر این کشتی‌گیر، تیم ملی را در سفر به آذربایجان همراهی می‌کنند.

میکائیلی مربی تیم ملی و طباطبایی مدیر تیم ملی نوجوانان ایران

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران در این سفر علی اشکانی است، ضمن اینکه روح‌الله میکائیلی مربی سازنده و خوش‌نام حال حاضر کشتی و قهرمان سابق کشتی استان قم در میادین داخلی و برون‌مرزی، به عنوان مربی تیم ملی در این سفر تیم ملی را همراهی می‌کند.

این در حالی است که در کنار علی اشکانی و روح‌الله میکائیلی، مربیان دیگر تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران فرزاد ایمان علی‌زاده، شهرام الیاسی و علیرضا چمیانی هستند و نکته مهمتر برای کشتی قم این است که مسئولیت سرپرستی تیم ملی را یک قمی به نام سیدموسی طباطبایی از مربیان موفق و با سابقه کشتی قم بر عهده دارد.

تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی جوانان کشورمان نیز در اوزان 50، 55، 60، 66،‌74، 84، 96 و 120 کیلوگرم راهی این رقابت‌ها می‌شود در حالی که در اردوی آماده‌سازی این تیم دو کشتی‌گیر از استان قم یعنی علیرضا نجاتی و مهدی ابراهیمی حضور دارند.

اعزام 2 فرنگی‌کار قم به رقابت‌های بین‌المللی ساموگاچف روسیه

با توجه به اینکه تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی جوانان کشورمان نیز رقابت‌های آسیایی و جهانی سال‌ 2016 را پیش‌رو دارند و با قدرت آماده اعزام به این پیکارها می‌شوند، کادر فنی تیم ملی نفرات حاضر در اردو را برای اعزام به پیکارهای بین‌المللی به دو گروه تقسیم کرده است.

گروهی که قرار است در قالب تیم ملی جوانان ایران به رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام فدراسیون آذربایجان بروند در آن خبری از دو کشتی‌گیر توانمند و خوش‌نام قم یعنی علیرضا نجاتی و مهدی ابراهیمی به عنوان دارندگان عنوان قهرمانی آخرین انتخابی تیم ملی نیست.

این در حالی است که علیرضا نجاتی نماینده قم در وزن 50 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی جوانان به شمار می‌رود و مهدی ابراهیمی در وزن 74 کیلوگرم عضو تیم ملی کشتی فرنگی جوانان است و حدود یک ماه دیگر در ترکیب تیم ملی به رقابت‌های مهم و معتبر بین‌المللی یعنی جام ساموگاچف روسیه اعزام می‌شوند.

علیرضا نجاتی در سال 2014 که نماینده کشتی فرنگی کشورمان در رقابت‌های قهرمان نوجوانان جهان بود توانست به مقام سوم و نشان برنز این جام دست یابد، ضمن اینکه در آخرین انتخابی تیم ملی جوانان در سال 94 با شکست تمامی حریفان خود قهرمان شد تا گزینه اصلی تیم ملی برای اعزام به رقابت‌های جهانی و آسیایی جوانان در سال 2016 باشد.

حضور فرنگی‌کاران قم در اوزان 50 و 74 تیم ملی جوانان

مهدی ابراهیمی نیز که از سال 2013 و با درخشش در تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان و کسب مدال برنز نوجوانان آسیا در اولان‌باتور مغولستان نام خود را در این رشته ورزشی بر سر زبان‌ها انداخته، هم اکنون عضو وزن 74 کیلوگرم تیم ملی جوانان است.

ابراهیمی در سال 2015 نیز عضو تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران در رقابت‌های جهانی به میزبانی کشور برزیل بود اما به مدالی دست پیدا نکرد، در حالی که این کشتی‌گیر دارنده مدال طلای کشتی جوانان ایران در سال‌های 1393 و 1394 محسوب می‌شود و در سال قبل از رده سنی جوانان به مسابقات کشتی فرنگی بزرگسالان ایران نیز آمد و با شکست رقبای خود به عنوان شگفتی‌ساز این پیکارها به مقام قهرمانی ایران دست یافت تا حتی از سوی محمد بنا به اردوی آماده‌سازی تیم ملی بزرگسالان نیز دعوت شود.

در غیاب علیرضا نجاتی و مهدی ابراهیمی فرنگی‌کاران قم، در وزن 50 کیلوگرم مهران محسنی، 55 کیلوگرم مسعود آدینه‌وند و رضا عباسی، 66 کیلوگرم حسین اسدی، ‌محمدمراد الیاسی و سامان نجم‌سهیلی، 74 کیلوگرم شایان عفیفی، 84 کیلوگرم آرمان علیزاده و مهدی محمدزاده، 96 کیلوگرم محمد بیرانوند و 120 کیلوگرم امیرمحمد حاجی‌پور همراه با امین میرزا زاده به سرمربیگری رضا سیم‌خواه در رقابت‌های رده سنی جوانان جام فدراسیون کشتی آذربایجان به میدان می‌روند.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com