کد خبر ۳۹۷۲۰ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۳
در آستانه ایام شهادت حضرت زهرا(س)

حرم فاطمه معصومه(س) سیاهپوش شد

در آستانه ایام حزن و عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، شبستان‌ها، صحن‌ها و رواق‌های حرم حضرت فاطمه معصومه(س) سیاهپوش شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، روزهای پایانی ایام الله دهه فجر، با آغاز فاطمیه اول و شهادت حضرت زهرا(س) مصادف است و مردم قم در کنار برگزاری جشن‌های دهه فجر و گرامیداشت نام و خاطره شهدای انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی و معمار کببیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره)، خود را برای برگزاری مراسم عزاداری فاطمیه اول آماده می‌کنند.

تلاقی جشن انقلاب و بیعت ملت با امام امت، با شروع فاطمیه اول برای مردم قم یادآور جانفشانی‌های شهدای عزیز انقلاب با تاسی از بانوی دو عالم، برای اثبات دین اسلام، ولایت و امامت است.

شهر مقدس قم خاستگاه انقلاب بوده و نخستین جرقه‌های انقلاب نیز از این شهر زده شده است و حالا با گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب، همواره مردم ایران و به خصوص مردم قم شاکر این نعمت الهی هستند و در ایام الله دهه فجر با برگزاری جشن‌ها و مراسم‌ها ویژه یاد وخاطره انقلاب را گرامی می‌دارند.

امسال نیز از 12 بهمن ماه همزمان با سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) به ایران اسلامی و خروج شیطان صفتان از ایران، برنامه‌های ویژه‌ای در آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، برگزار کرده و یاد و نام و خاطره شهدای انقلاب گرامی داشته شد و حال با نزدیک شدن به روزهای پایانی ایام الله دهه فجر، حرم کریمه اهل بیت(ع) سیاه پوش شهادت حضرت زهرا(س) شده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com