کد خبر ۳۹۸۳۰ انتشار : ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۵
معاون اجرایی سپاه استان قم عنوان کرد

پیش‌بینی اعزام 4 هزار نفر به اردوهای راهیان نور در نوروز 96

معاون اجرایی سپاه استان قم امسال برای اعزام‌های مردمی در نوروز 96 بیش از چهار هزار نفر پیش بینی شده است که هزینه حمل و نقل آن از مردم دریافت می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،احمد بیطرفان شنبه شب در نشست ستاد راهیان نور استان که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه اعزام‌های راهیان نور در بخش‌های عمومی و دانش‌آموزی به صورت پرشور دنبال شده است، اظهار کرد: در ابتدای این حرکت فرهنگی مردم فقط در ایام نوروز به مسافرت‌های راهیان نور اعزام می‌شدند اما اکنون به برکت فعالیت‌های انجام شده این حرکت فرهنگی به ایام مختلف سال گسترش یافته است.

وی با بیان اینکه از 13 اسفندماه با شروع اعزام‌های دانشجویی اعزام‌های مردم عمومی نیز دنبال می‌شود، اضافه کرد: هر روز پنج دستگاه اتوبوس در قالب اردوهای چهار روزه به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند و در این روزها در یادمان‌های مختلف حضور می‌یابند.

معاون اجرایی سپاه امام علی بن‌ابیطالب(ع) خاطرنشان کرد: طی چهار روز اردوی راهیان نور از اتوبوس‌های بخش خصوصی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و استانداری قم استفاده می‌شود تا از نظر حمل و نقل مشکل خاصی نداشته باشیم اما با این وجود اکنون میزان قابل توجهی به شرکت بخش خصوصی بدهکاریم.

وی با اشاره به اینکه مکان‌های مورد نظر برای اسکان کاروان‌های اعزامی باید توسط سپاه امام علی بن‌ابیطالب(ع) نگهداری شود، گفت: علاوه بر پادگان‌های شهید زین‌الدین و حبیب‌اللهی که نگهداری آنها را انجام می‌دهیم پادگان دیگری را اجاره می‌کنیم تا مسافران راهیان نور طی سه شب و چهار روز مسافرت خود با مشکل خاصی مواجه نباشند.

بیطرفان با تاکید بر اینکه سرانه پرداختی توسط سپاه به اردوهای دانش‌آموزی و دانشجویی محدود می‌شود، عنوان کرد: امسال به همت ناحیه بسیج دانشجویی استان قم دو هزار دانشجو را ساماندهی و ثبت‌ نام کرده‌ایم که بخشی از هزینه آنها توسط سازمان دانشجویی کشور، مبلغی توسط دانشگاه و بخشی دیگر توسط دانشجویان پرداخت می‌شود.

وی از تفاوت شرایط اعزام دانشجویان نسبت به دیگر اقشار یاد کرد و ادامه داد:‌ اعزام زائران در ایام نوروز به محوریت بسیج مردمی دنبال می‌شود به همین علت عموم مردم در ایام نوروز به پایگاه‌های مقاومت بسیج مراجعه کرده و بیمه غرامت برای آنها دنبال می‌شود؛ این افراد توانایی مالی نداشته و با توجه به اینکه پشتیانی‌های لازم از آنها انجام نمی‌شود برای تامین اعتبارات مورد نیاز سفر آنها مشکل داریم.

بیطرفان یادآور شد: امسال برای اعزام‌های مردمی در نوروز 96، بیش از چهار هزار نفر پیش بینی شده است که هزینه حمل و نقل آن از مردم دریافت می‌شود اما برای تامین دیگر هزینه‌ها همانند اسکان، راوی، خوراک و فعالیت‌های فرهنگی نیازمند مشارکت دستگاه‌های اجرایی هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون جمعیت قابل توجهی از مردم قم در اردوهای راهیان نور ثبت‌نام کرده‌اند، اضافه کرد: نزدیک به 210 هزار تومان برای هر نفر در اردوهای راهیان نور هزینه پیش‌بینی شده است که در سطح استان این هزینه مبلغ قابل توجهی می‌شود.

معاون اجرایی سپاه امام علی بن‌ابیطالب(ع) با اشاره به اینکه شرکت جوان سیر تخفیف‌هایی را برای کاهش هزینه‌های حمل و نقل در نظر گرفته است، تصریح کرد: همانند سال گذشته هر 20 دستگاه شخصی را به همراه یک راوی به اردوهای راهیان نور اعزام می‌کنیم که محل اسکان آنها متفاوت بوده و فعالیت‌های فرهنگی برای آنها برنامه‌ریزی شده است تا بتوانیم از جمعیت بیشتری پذیرایی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه استان قم در اعزام زائران با استفاده از ماشین‌های شخصی در سال گذشته موفق بوده است، عنوان کرد: برخی از دستگاه‌های اجرایی استان به شیوه مطلوب می‌توانند از این حرکت پشتیانی داشته باشند و امیدواریم شرایط فراهم شود تا مدیران کل استان طی سفری در مناطق عملیاتی حضور یافته و به صورت مستقیم با فعالیت‌ها آشنا شوند.

بیطرفان از اعزام پنج هزار روستایی بار اولی به اردوهای راهیان نور در سال جاری یاد کرد و گفت: نزدیک به 90 درصد اعزام‌های مردمی، 100 درصد اعزام‌های دانش‌آموزی و 70 درصد اعزام‌های دانشجویی بار اولی هستند. استان قم در اعزام‌های راهیان نور نسبت به جمعیت خود در گروه استان‌ها برتر قرار دارد.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com