کد خبر ۴۰۰۵۶ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۳
رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان قم مطرح کرد

ملاک ناظران در تأیید صلاحیت داوطلبان قانون است/ ضرورت برنامه‌ریزی صحیح برای برگزاری انتخابات شوراها

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان قم گفت: مهمترین موضوع برای ما اجرای قانون است و در بررسی صلاحیت‌ها ملاک ناظران قانون و عدالت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی هیأت نظارت بر انتخابات استان قم، احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه مشترک هیأت‌های اجرایی و نظارت استان و شهرستان که با حضور احد جمالی رئیس ستاد انتخابات استان قم برگزار شد، با اشاره به برگزاری نخستین جلسه هیأت نظارت شهرستان و بخش‌های قم، اظهار کرد: تأیید صلاحیت داوطلبان واجد شرایط و نظارت بر برگزاری انتخابات در واقع یک امانت الهی است و برای ناظران مهم نیست که چه کسی انتخاب می‌شود.

وی با بیان اینکه این مردم هستند که باید نماینده خودشان را انتخاب کنند، تصریح کرد: مهم‌ترین موضوع برای ما اجرای قانون است و در بررسی صلاحیت‌ها ملاک ناظران قانون و عدالت است.

امیرآبادی با بیان اینکه در بررسی صلاحیت‌ها باید دقت کنیم که افراد صالح انتخاب شوند، ابراز کرد: در اجرا هم با مجریان انتخابات همکاری لازم را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: هدف از نظارت و اجرا برای این است که انتخابات باشکوه و سالم با مشارکت حداکثری را داشته باشیم و مسؤولیتی که بر دوش نظام است را به نحو احسن انجام دهیم.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان قم اضافه کرد: برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر و منظم‌تر انتخابات انتظار این است که دستگاه‌های اجرایی مانند استانداری و فرمانداری به هیأت نظارت کمک‌های لازم را ارائه دهند.

وی برنامه‌ریزی صحیح و درست در زمان برگزاری انتخاب را خواستار شد و گفت: با توجه به انتخاب 13 عضو برای شورای اسلامی شهر قم در دوره پنجم، نیاز است که برای سرشماری آرای مأخوذه در صندوق‌ها برنامه‌ریزی منسجم و خوبی شکل بگیرد.

امیرآبادی افزود: بر اساس تصمیم‌گیری صورت گرفته هیأت عالی نظارت استان در استانداری و هیأت نظارت شهرستان در فرمانداری مستقر خواهد شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com