کد خبر ۴۰۳۳۶ انتشار : ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۶
مدیر انجمن سینمای جوانان استان قم مطرح کرد

آموزش و تولید مهمترین برنامه‌های انجمن سینمای جوانان قم در سال جدید

مدیر انجمن سینمای جوانان استان قم گفت: در تلاش هستیم که سال جاری برنامه‌های آموزشی را همراه با تولید آثار فاخر توسط هنرجویان و هنرمندان در دستور کار قرار دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،رضا ابوذر امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک آغاز سال جدید و با اشاره به نام گذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» اظهار کرد: انجمن سینمای جوانان استان قم به دنبال تحقق امر رهبر معظم انقلاب، امسال در تلاش است که در این راستا تولیدات آثار سینمایی مطلوب و متعددی را توسط جوانان داشته باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش رو انجمن سینمای جوانان دفتر قم در سال جاری بیان کرد: هجدهمین جشنواره فیلم، فیلم نامه و پوستر فیلم استان قم در ایام میلاد مبارک نبی مکرم اسلام (ص) از جمله برنامه‌های در دستور کار انجمن سینمای جوانان در سال جدید است.

مدیر انجمن سینمای جوان استان قم همچنین از برگزاری دومین جشنواره فیلم نامه نویسی هشت نوشت با موضوع دفاع مقدس خبر داد و تصریح کرد: این جشنواره با رویکرد تداعی فرهنگ دفاع مقدس و تبلور این فرهنگ در جوانان اجرا می‌شود.

ابوذر ادامه داد: انجمن سینمای جوانان استان قم در تلاش است که امسال نسبت به تولید 10فیلم حرفه‌ای، 10 فیلم نیمه حرفه‌ای و 10 فیلم هنرجویی اقدام کند.

وی برگزاری دو نمایشگاه عکس از عکاسان انجمن سینمای جوانان قم را از دیگر برنامه‌های سال جاری برشمرد و عنوان کرد: برگزاری چهار ورک شاپ تخصصی فصلی در زمینه کارگردانی، فیلم نامه نویسی، تصویر برداری و صدا برداری از دیگر برنامه‌های انجمن جوان قم در سال جاری محسوب می‌شود.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان قم در بخش دیگری از سخنان خویش به برگزاری دوره‌های آموزشی انجمن سینمای جوان در سال جاری اشاره کرد و گفت: دوره‌های فیلم سازی در ترم جدید از اردیبهشت ماه آغاز شده و به مدت پنج ماه ادامه دارد.

وی این دوره‌های آموزشی را شامل عکاسی، فیلمبرداری، فیلم نامه نویسی، کارگردانی، تدوین و صدابرداری ذکر و تصریح کرد: طولانی بودن دوره‌های فیلم سازی که در گذشته به صورت یکساله و هفت ماهه بود، مشکلاتی را برای هنرجویان به همراه داشت که این مسئله موجب شد از سوی انجمن سینمای جوانان کشور از این مدت زمان کاسته شود.

ابوذر ادامه داد: با توجه به اینکه کوتاه شدن زمان برگزاری دوره آموزشی فیلم سازی در تدریس برخی دروس مانند کارگردانی ضربه جدی وارد می‌کرد تلاش شد پس از اتمام دوره آموزشی هنرجویان با مدرس همراه شده و نسبت به کار عملی اقدام کرده و فیلم کوتاه تولید کنند. این فیلم‌ها پس از تولید مورد ارزیابی مدرس انجمن سینمای جوانان قرار می‌گیرد.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان قم گفت: هنرجویان با استقبال از اجرای این طرح در انجمن سینمای جوان ما را نیز به ادامه این روند ترغیب می‌کنند که می‌تواند موجب وقوع رخداد مهمی در سینمای قم شود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خویش از برگزاری پاتوق فیلم در هر چهارشنبه خبر داد و گفت: هنرمندان جوان در این روز گرد هم می‌آیند و با تماشای فیلم‌های کوتاه و بلند که در جشنواره‌ها منتخب شدند در ارتباط با مسائل فنی فیلم، فیلم نامه و کارگردانی آن به صورت تخصصی تبادل نظر می‌کنند.

ابوذر اضافه کرد: سال گذشته نیز انجمن سینمای جوانان استان قم بسیار موفق عمل کرد تا جایی که نسبت به تولید چهار فیلم ارزشی دینی و اجتماعی اقدام کرد و همچنین یک فیلم به صورت مشترک با ترکیه به کارگردانی سعید نجاتی تولید شد که در تلاش هستیم فیلم دیگری نیز به کارگردانی این هنرمند مجرب انجمن سینمای جوان قم در آلمان به صورت مشارکتی تولید شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com