کد خبر ۴۱۴۴۰ انتشار : ۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۰

اخبار کوتاه



محکومیت حکم دادگاه آیت‌الله عیسی قاسم توسط جامعه مدرسین
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی اطلاعیه‌ای حکم دادگاه و اقدامات خصمانه آل‌خلیفه علیه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم را محکوم کرد.
در بخشی از این اطلاعیه آمده است: بی‌شک دست پیدا و پنهان سران آل ‌سعود در این فتنه‌انگیزی‌ها مشهود است، حکامی که به مردم بی‌گناه خود نیز رحم نمی‌کنند و عوامیه و قطیف را به خاک و خون کشیدند امروز در حمایت از جهالت‌ها و خودخواهی‌های آل‌خلیفه نقشی پررنگ دارند.
در ادامه این اطلاعیه تاکید شده است: این اقدامات آل خلیفه در بی‌توجهی و ظلم به مرجعی عالم، پرهیزگار، مخلص و مردمی؛ اوج ظلم، خفقان، استبداد و عدم توجه و التزام به قانون و مطالبات مردمی است.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم این بدعت آشکار در هتک حرمت علمای دین و حریم مسلمین را به شدت محکوم ‌نموده، و از تمام اندیشمندان و مسلمانان جهان خواست مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به این ظلم مشهود نشان دهند.

علت برخی تأخیرها اولویت داشتن انتخابات ریاست‌جمهوری بود
فرهاد تجری سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی طی نشست خبری، اظهار داشت: در انتخابات شوراها در سه‌هزارو 800 روستا انتخابات برگزار شد.
وی افزود: در هزار و 240 شهر انتخابات شوراها برگزار شد البته به غیر از اهواز که اختلالاتی داشت و جمع‌بندی انجام شده است.
سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی با اشاره به برگزاری انتخابات در 141 شهر به صورت الکترونیکی، تصریح کرد: اگر تاخیری وجود داشت، به علت اولویت داشتن انتخابات ریاست‌جمهوری بود. تجری ادامه داد: برگزاری انتخابات الکترونیکی تجربه خوبی بود ولی احراز هویت فرد رای‌دهنده به صورت آنلاین قدری وقت‌گیر بود.
وی با اشاره به اینکه 130 هزار نفر بر انتخابات شوراها نظارت داشتند، عنوان کرد: 6 هزار و 200 نفر اعضای هیئت نظارت شهرستانی بودند و 96 نفر از نمایندگان مجلس هم در این رابطه دخیل بودند.

درخواست نتایج تفکیکی تفکیک صندوق‌ها
علی نیکزاد رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طی نامه‌ای به وزیر کشور از عدم ارائه شفاف نتایج به تفکیک صندوق‌های اخذ رای انتقاد کرد.
در این نامه آمده است‌: پیرو مکاتبات و پیگیری‌های گذشته و علی‌رغم گذشت 4 روز از اجرای انتخابات متاسفانه وزارت کشور از ارائه شفاف نتایج به تفکیک صندوق‌های اخذ رای خودداری می‌کند. شایسته است دستور فرمایید وفق قانون، نتایج شمارش آراء به تفکیک صندوق اعلام گردد.

واکنش سرلشکر صفوی به قرارداد تسلیحاتی آمریکا و عربستان
سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در حاشیه کلاس مقطع کارشناسی ارشد یکی از دانشگاه‌های کشور با اشاره به بی‌سابقه بودن امضاء بسته تسلیحاتی بین آمریکا و عربستان اظهار داشت: حجم تسلیحات خریداری شده توسط کشورهای عربی خصوصا عربستان در سطح نامتعارفی بوده و امضای بستۀ تسلیحاتی 110 میلیارد دلاری بین آمریکا و عربستان و توافقات تسلیحاتی آتی نه تنها کمکی به امنیت منطقه جنوب غرب آسیا نمی‌کند، بلکه در جهت ناامن‌سازی منطقه و ایجاد تنش در این منطقه که قلب انرژی جهان است مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی افزود: پیش از انقلاب دیکتاتور ایران، شاه از هم‌پیمان خود یعنی آمریکا خریدهای میلیاردی سلاح و تجهیزات داشت و صدام با حمایت تسلیحاتی و نظامی آمریکا به ایران حمله کرد، سرنوشت این دو دیکتاتور باید درس عبرتی برای برخی باشد و آنچه مسلم است تاریخ در زمان‌ها و مکان‌های مختلف تکرار خواهد شد، امیدوار هستیم سلاح‌هایی که به این کشورهای عربی فروخته می‌شود، مانند سلاح‌هایی که در زمان شاه، به ایران فروخته شد، روزی دست ملت‌های عربی منطقه بیفتد و علیه آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی به‌کار گرفته شود.
دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: حل اساسی مشکل تروریست‌ها در منطقه از طریق قطع منابع مالی و انسانی و تسلیحاتی و قطع کمک اطلاعاتی قدرت‌های فرامنطقه‌ای به تروریست‌ها و البته با مشارکت کشورهای منطقه میسر می‌باشد اما متاسفانه در این مسیر صرفا شاهد بازی برخی از کشورهای عربی در زمین آمریکا هستیم.

خواستار رسیدگی دقیق هیئت نظارت به تخلفات هستیم
سه هزار نفر از طلاب و اساتید حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای خطاب به شورای نگهبان خواستار رسیدگی دقیق هیئت نظارت انتخابات به تخلف‌های صورت گرفته و برخورد با مسببان آن در انتخابات شدند.
در این بیانیه با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر تاکید ایشان بر مراقبت از آراء مردم در انتخابات آمده است: فقها و حقوقدانان محترم و معزز شورای نگهبان قانون اساسی همان طور که مستحضر هستید یکی از تاکیدات همیشگی رهبر فرزانه انقلاب مسئله حق‌الناس بودن تک تک آراء مردم و لزوم حفظ و صیانت از آن است.
لذا با توجه به تخلفات آشکار صورت گرفته در روند انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، که مستندات فراوانی در این زمینه موجود است خواستار بازشماری تعدادی از صندوق آراء شهرستان‌ها و روستاها و همچنین خواستار رسیدگی دقیق هیئت نظارت انتخابات من جمله ابطال صندوق‌هایی که در آن تخلف صورت گرفته و برخورد با مسببان آن هستیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com