کد خبر ۴۱۷۸۸ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۹
حجت‌الاسلام ماندگاری:

یکی از دلایل تأخیر ازدواج جوانان گسترش بی‌حیایی در جامعه است

رئیس موسسه روایت سیره شهدا یکی از دلایل تأخیر ازدواج جوانان را بی‌حیایی زن و مرد بیان کرد و گفت: آلودگی روحی و روانی زن و مرد در جامعه حق‌الناس است و جبران بی‌حیایی در دنیا و آخرت بسیار سخت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری ظهر امروز در مراسم سخنرانی که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اثرات بی‌حیایی در زندگی انسان اظهار داشت: یکی از دردهای جامعه امروز بی‌حیایی است و این مسئله در درجه نخست نظام خانواده و در درجه دوم جامعه را با مشکل مواجه می‌کند.

وی یکی از راه‌های درمان بی‌حیایی را تفکر در باب رسوایی آن دانست و افزود: اگر فرد گناه‌کار بداند که با انجام گناه در روز قیامت و در برابر ائمه(ع) و انبیا رسوا خواهد شد هیچ‌گاه اقدام به انجام چنین کاری نخواهد کرد.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: انسان بی‌حیا باید بداند حتی اگر در دنیا مجازات نشود در روز آخرت و قیامت به جزای عمل خود خواهد رسید و فکر کردن به رسوایی یکی از داروهای بی‌حیایی است.

ماندگاری استدلال عقلانی را یکی دیگر از راه‌های درمان بی‌حیایی دانست و گفت: عذاب الهی و فکر کردن به این مسئله که عذاب الهی در روز قیامت برای انسان بی‌حیا دردآور است، ازجمله راه‌ها استدلال عقلانی است که سبب می‌شود تا انسان دست از بی‌حیایی بردارد.

وی یکی از راه‌های تأخیر ازدواج جوانان را بی‌حیایی زن و مرد بیان و تصریح کرد: آلودگی روحی و روانی زن و مرد در جامعه حق‌الناس است و جبران بی‌حیایی در دنیا و آخرت بسیار سخت است چراکه ایجاد بی‌حیایی در جامعه سبب بر هم خوردن نظام خانواده‌ها می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم به حجاب زنان در دوره رضاخان اشاره کرد و گفت: گاهی زنان در این دوره برای حفظ حجابشان، ماه‌ها از خانه بیرون نمی‌رفتند اما امروز شاهد رخ دادن بسیاری از مصادیق بی‌حیایی در جامعه هستیم.

ماندگاری با تأکید بر اینکه یکی از راه‌های دوست داشتن ائمه(ع) حفظ حیا و عفت است، خاطرنشان کرد: همچنین نباید حفظ حجاب زائران در شهر مقدس قم تنها با بقاع متبرکه و حرم حضرت معصومه(س) خلاصه شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com