کد خبر ۴۲۵۳۰ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۴
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم مطرح کرد

بی‌توجهی دستگاه‌ها نسبت به تخصیص اعتبارات ورزش

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: در زمان توزیع اعتبارات در سطح ملی، هزینه‌های ورزش بانوان و مردان را برای دستگاه‌های مختلف پیش‌بینی می‌کنند اما در سطح استان‌ها این اعتبارات از سوی دستگاه‌ها به عرصه ورزش اختصاص داده نمی‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حسن عابدی با تاکید بر اینکه بخشی از اعتبارات اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم باید برای ایجاد زیرساخت‌ها، تکمیل و تجهیز اماکن ورزشی هزینه شود، عنوان کرد: طی چند سال گذشته اقدامی از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم در راستای حمایت از ورزش قهرمانی انجام نشده است.

وی اضافه کرد: هر چند شهرداری محدودیت‌هایی دارد اما در رشته‌های همگانی استعدادهای رشته‌های قهرمانی شناسایی می‌شوند و به غیر از فوتبال دیگر رشته‌های ورزشی نیز تخصصی نیستند به همین علت شهرداری می‌تواند از ظرفیت‌های خود در این رشته‌ها استفاده کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به اینکه وضعیت کنونی ورزش استان نسبت به 10 سال گذشته بسیار متفاوت‌تر است، تصریح کرد: سال 95 نسبت به سال 94 نزدیک به 133 درصد رشد مدال‌های جهانی داشته‌ایم، این دستاورد اثبات می‌کند که با تامین زیرساخت‌ها و تجهیزات ورزشکاران نیز به انگیزه مطلوب‌تری رسیده‌اند.

وی یادآور شد: هر چند از محل درآمدهای استانی بیشتر هزینه‌های اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم را تامین می‌کنیم اما اعتبار این اداره‌ کل برای یک تیم لیگ برتری هم کافی نیست به همین علت برای توسعه ورزش همگانی و تقویت ورزش قهرمانی باید علاوه بر استفاده از ظرفیت ادارات و دستگاه‌های دولتی، بسته‌های تشویقی را نیز برای بخش خصوصی درنظر داشته باشیم.

عابدی با بیان اینکه 12 پایگاه ورزش صبحگاهی و عصرگاهی طی سال گذشته ایجاد شده است، عنوان کرد: امیدواریم در سال جاری نیز این پایگاه‌ها را افزایش دهیم تا در ساعات ابتدایی صبح و عصر شاهد فعالیت ورزشی مردم در این ایستگاه‌ها باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ورزش بانوان به علت داشتن محدودیت‌های مشخص از نظر تبلیغاتی نمی‌تواند مورد حمایت ویژه بخش خصوصی قرار گیرد، اظهار کرد: در زمان توزیع اعتبارات در سطح ملی هزینه‌های ورزش بانوان و مردان را برای دستگاه‌های مختلف پیش‌بینی می‌کنند اما در سطح استان‌ها شاهد تخصیص این اعتبارات از سوی دستگاه‌ها به ویژه آموزش و پرورش نیستیم.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com