کد خبر ۵۰۸۸۸ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۱
با حضور آیت‌الله اعرافی

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مراکز حوزوی در قم برپا شد

چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مراکز حوزوی ظهر امروز با حضور آیت‌الله اعرافی در قم افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، چهارمین نمایشگاه دستاوردهای  پژوهشی حوزوی ظهر امروز با حضور آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میرمعزی معاون تهذیب حوزه‌های علمیه، سیدموسی حسینی‌کاشانی مدیرکل  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و جمعی از پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی در مصلی قم برگزار شد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در این مراسم با اشاره به برخی اقدامات و پیشرفت‌های علمی تحقیقاتی حوزه‌های علمیه در سال‌های اخیر اظهار داشت: تنوع موضوعی تحقیقات حوزوی، کثرت حجمی تحقیقات و مقالات، تعدد مراکز تحقیقاتی مختلف، تنوع رسانه‌ای حوزه و بالا رفتن تعداد پژوهشگران حوزوی ازجمله مهم‌ترین اقدامات حوزه در عرصه‌های پژوهشی بوده است.

آیت‌الله اعرافی ادامه داد: ورود حوزه‌های علمیه به مباحث نوین فناوری مانند هوش مصنوعی و واکاوی متن ازجمله مباحثی بوده که باید سریعاً در آن‌ها ورود کرده چراکه جا ماندن در این عرصه‌ها می‌تواند در آینده حوزه‌های علمیه را به مشکلات و سؤالات مهمی روبه‌رو سازد.

در چهارمین نمایشگاه دستاوردهای حوزوی آثار برگزیده پژوهشی ارائه‌شده است، و این در شرایطی است که نمایشگاه نخست آن در سال 79، نمایشگاه دوم در سال 81 و نمایشگاه سوم نیز در سال 89 برگزارشده بود.

این نمایشگاه از امروز 25 آذر به مدت 5 روز در مصلی قدس شهر قم ادامه خواهد داشت.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com