کد خبر ۵۱۷۹۱ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۱
رئیس اداره اشتغال اداره کل تعاون قم:

صدور ۱۶۵ مجوز کار خانگی در قم/بانک ها عامل رکود اشتغال خانگی

رئیس اداره اشتغال اداره کل تعاون قم با تاکید تعامل دستگاه‌ها در رونق کسب‌وکارهای خانگی از صدور ۱۶۵ مجوز مشاغل خانگی در استان خبر داد.

صدور ۱۶۵ مجوز کار خانگی در قم/بانک ها عامل رکود اشتغال خانگی به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ فاطمی‌نیا،رئیس اداره اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم اظهار کرد: سال 96، 16 میلیارد ریال برای رونق مشاغل خانگی در استان قم اختصاص داده شد بود که تنها یک‌سوم آن تحقق پیداکرده است.

وی با تأکیدبراهمیت تعامل بین دستگاه‌های مختلف استان در رونق کسب‌وکارهای خانگی افزود: در مباحث مشاغل خانگی 8 دستگاه اجرایی دخیل بوده اما به نظر می‌رسد درزمینهٔ بانوان باید از طریق دستگاه ویژه درباره زنان اقدام کرده تا با تعامل‌های خوبی که از این زمینه می‌تواند ایجاد شود روند کار در ریل طبیعی خود قرار گیرد.

 رئیس اداره اشتغال اداره کل تعاون قم با اشاره به مجوزهای صادرشده در زمینهٔ مشاغل خانگی در استان قم تصریح کرد: در سال جاری 165 مجوز در درباره مشاغل خانگی در استان قم صادرشده که 122 مورد آن درباره مشاغل مربوط به بانوان استان بوده است.

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم نیزابراز کرد: در زمینهٔ مشاغل خانگی صدور وام ساده‌ترین راه ممکن بوده که اختصاص کامل آن توسط بانک‌ها به دلیل مغایرت با منافع بانک‌ها تبدیل به امری دشوار شده است.

پایانی فر ادامه داد: متاسفانه در زمینهٔ صدور وام اشتغال خانگی بانک‌های استان ضامن‌های متعددی طلب می‌کند که زنان سرپرست خانوار عملاً از تأمین کردن آن‌ها عاجز هستند.

وی تأکید کرد: هدف مهم بانک‌ها از سخت‌گیری‌ها و سنگ‌اندازی‌های فراوان عدم پرداخت وام‌های اشتغال است، 24 میلیارد تومان توسط این نهاد در سال 96 برای دریافت وام اشتغال خانگی به بانک‌های استان ارجاع داده‌شده که کمتر از 20 درصد این مبالغ پرداخت‌شده است.

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم با انتقاد از بی‌توجهی‌های مداوم درزمینهٔ اشتغال عنوان کرد:متاسفانه عزمی برای رونق اشتغال مشاغل خانگی در بین مسئولان استان وجود ندارد، آن چیزی که در زمینهٔ مشاغل خانگی اهمیت دارد آموزش فروش و ارائه بازارچه‌های فروش برای تولیدات زنان سرپرست خانوار در سطح شهر است.

پایانی‌فر افزود: متاسفانه تعداد آمار زنان سرپرست خانوار در استان قم نیز به‌موازات کشور روز به‌روز در حال گسترش بوده که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها نیز مسئله فقر است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com