کد خبر ۵۴۵۷۴ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۱

دعوت آیت الله مکارم شیرازی از مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن

قم- ایرنا- آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید از مردم ایران اسلامی دعوت کرد که حضور باشکوه و دشمن شکن در راهپیمایی 22 بهمن داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، وی روز چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، افزود: این راهپیمایی های بزرگ نشان دهنده علاقه مردم به انقلاب است که باعث ناامیدی دشمنان می شود. آنها باید بدانند که ملت ایران بعد از 40 سال همچنان به انقلابشان علاقه مند هستند.
وی اضافه کرد: ناآرامی های اخیر امید کاذبی برای دشمنان اسلام ایجاد نمود که باید نشان دهیم این امید به ناامیدی منتهی می شود.
تجمع های صنفی مسالمت آمیز چندی پیش در کشور با تحریک دشمنان و سوء استفاده عوامل فریب خورده داخلی منجر به بروز ناآرامی در چند شهر شد که با هوشیاری ملت، مسئولان و نیروهای انتظامی و امنیتی، در کوتاه ترین زمان توطئه دشمنان اسلام شکست خورد.
آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران با همه انقلاب های دنیا تفاوت واضحی داشت، گفت: انقلاب هر کشوری منتهی به غرب یا شرق بود، ولی انقلاب اسلامی بدون تکیه بر هیچ کدام از قدرت های شرقی و غربی به پیروزی رسید.
وی اضافه کرد: دشمن هشت سال جنگ را زمانی که در بدترین شرایط قرار داشتیم، بر ما تحمیل کرد، زیرا خاصیت انقلاب این است که نظام جامعه موقتا از هم پاشیده می شود، ولی با وجود این که تمام دنیا در این جنگ علیه ایران بودند، دشمن نتوانست حتی یک وجب از خاک کشور را تصرف کند.
این مرجع تقلید درادامه با اشاره به این که وحدت عامل پیروزی ما علیه دشمن بود، ادامه داد: امروز همه شعار وحدت سر می دهند ولی در عمل بسیاری بر خلاف وحدت گام برمی دارند، در حالی که اگر عقل حاکم باشد اختلاف نخواهد بود؛ اختلاف مایه شکست است.
وی تصریح کرد: هنوز هم عده ای درباره مسائل انتخابات صحبت می کنند و انتقام های انتخاباتی می گیرند؛ این چه عقلی و چه فکری است، هر چه بود گذشت.
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اتحاد دشمنان اسلام علیه ایران گفت: امروز آمریکایی ها می خواهند اروپایی ها را با خودشان علیه ما متحد کنند، عواملی که در شورای امنیت هستند را دعوت می کنند، حتما رشوه هایی به آن ها می دهند تا علیه ما متحد شوند.
وی تاکید کرد: نباید بین ما اختلاف باشد، جناح ها باید دست به دست هم بدهند، انتقادها باید دوستانه و توام با ارائه راهکار باشد.
وی خلوص نیت را راهکار دوم برای پیروزی در برابر دشمنان دانست و گفت: 40 سال قبل همه به هم محبت داشتند و کمک می کردند، طوری که گاهی تصور می کردیم جامعه امام زمانی شده ، هر کسی هر چیزی داشت عرضه می کرد و هر کسی به اندازه نیاز برمی داشت.
آیت الله مکارم شیرازی افزود: اگر آن وحدت و خلوص نیتی که اوایل پیروزی انقلاب اسلامی درکشور حاکم بود، ایجاد شود، 40 سال که سهل است، انقلاب اسلامی تا ظهور امام زمان(عج) پابرجا می ماند.

** درآمدهای بودجه روی قشر غنی و هزینه ها در خدمت قشر ضعیف باشد
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصمیم گیری درباره درآمدها و هزینه های لایحه بودجه 97 در مجلس شورای اسلامی ، بیان کرد: سنگینی درآمدهای بودجه باید روی دوش قشر مرفه جامعه باشد، یعنی درآمدها را از آن ها بگیرند، قشری که متاسفانه خیلی هایشان یارانه بگیر هم هستند.
وی با بیان این که نباید دولت درآمدها را روی دوش طبقات ضعیف جامعه بگذارد، اظهار داشت: هزینه ها نیز باید درخدمت قشر ضعیف جامعه و درآمد زایی برای آنان باشد.
وی اضافه کرد: بودجه صحیح آن است که درآمدها روی قشر غنی و هزینه ها درخدمت قشر ضعیف باشد، این 2 اصل روی کل بودجه حاکم باشد و مجلس و دولت دقت کنند تا بودجه صحیح و مردمی داشته باشیم.
لایحه بودجه سال 1397، 19 آذرماه امسال از سوی رئیس جمهوری تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.
آیت الله مکارم شیرازی همچنین گفت: درباره بانک ها زیاد صحبت کردیم و ادامه خواهد داشت، این مساله را رها نکردیم؛ منتها مشکل گوش شنواست، بالاخره مجبور می شوند گوش دهند، چون آثار این مساله روز به روز ظاهرتر می شود.
وی بیان کرد: اگر همه مراقب باشند جامعه سالم می شود و همه با هم همکاری می کنند؛ این زندگی اجتماعی عوارض و مشکلاتی دارد که باید برطرف شود تا برکات و آثارش را نشان دهد.
/2085/ 6133/ خبرنگار: سمیه حیدری **انتشار- مسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com