کد خبر ۵۸۵۷۰ انتشار : ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۷
معاون استاندار قم:

احساس امنیت برای سرمایه گذاران در قم ایجاد شود

قم- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم گفت: یکی از راه های تحقق شعار امسال و ایجاد اشتغالزایی، استفاده از سرمایه بخش خصوصی است که در این راستا سرمایه گذار باید در استان احساس امنیت کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، مهرداد غضنفری عصر سه شنبه در نخستین جلسه شورای اداری استان قم در سال جاری، افزود: شعار امسال حمایت از کالای ایرانی است و در چند سال اخیر شعارها حول محور اقتصاد بوده که تحقق این شعارها الزام ها و اقدام هایی را می طلبد.
حضرت آیت ‌الله خامنه‌ ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی، امسال را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.
وی با بیان این که انسجام و همدلی از الزام های تحقق شعار سال است، اضافه کرد: اگر کسی به همگرایی و همفکری کمک کند انسان توسعه گرا و اگر به جدایی و انشقاق نگاه کند در مسیر ضد توسعه است.
وی ادامه داد: در استان قم وفاق و همدلی برقرار است و نیازمند تحکیم و قوت بیشتری هستیم که این وفاق منحصر به قوه خاصی نیست، همه قوا مسئول و پاسخگو هستند.
غضنفری تاکید کرد: حفظ امنیت و احساس امنیت از دیگر الزام های تحقق شعار امسال است که با حمایت مدبرانه استاندار، قم از جایگاه خوبی در زمینه امنیت برخوردار است و با وجود مسائل خاص استان، تنوع سلایق و گروه های مختلف، قم با کمترین حواشی در مسیر توسعه در حال حرکت است.
وی با تاکید بر این که سرمایه گذاری در محیط امن وظیفه همه دستگاه هاست، افزود: احساس امنیت فقط نشنیدن شکلیک گلوله نیست، بلکه ایجاد مانع بر سر راه سرمایه گذاری، به سرمایه گذار تلقین می کند که این محیط امن نیست و باید جای دیگر سرمایه گذاری کرد.
وی اضافه کرد: نه تنها مدیران بلکه بدنه اجرایی دستگاه های اجرایی در این زمینه مسئول هستند و همراهی و هماهنگی از الزام های این کار است.
معاون استاندار قم با اشاره به ضرورت تحقق نشاط اجتماعی در جامعه، گفت: نشاط اجتماعی در گرو تولید و اشتغال است؛ جامعه مرده و ناامید نمی تواند به اقتصاد کمک کند.
وی اضافه کرد: باید درک ما از مسائل اجتماعی افزایش یابد و با هم افزایی نیروها در رفع مشکلات جامعه همت مضاعف نماییم.
وی با بیان این که برای تحقق شعار سال چندین مخاطب داریم، گفت: تولیدکنندگان باید با تولید کالای مرغوب و قابل رقابت نقش خود را در این عرصه ایفا کنند و فروشندگان نیز مروج کالای داخلی باشند.
غضنفری افزود: همچنین مصرف کنندگان مصرف کالای داخلی را ترجیح دهند و صاحبان تریبون های فرهنگی با تشویق مردم به استفاده از کالای ایرانی، نقش بسزایی در این راستا ایفا نمایند.
وی تصریح کرد: مسئولان حامی مادی و معنوی تحقق شعار سال هستند و خروجی این اقدام ها و حمایت ها، رضایتمندی مردم خواهد بود.
وی گفت: سال 96 را با هدایت استاندار با توفیق های خوبی پشت سر گذاشتیم و امیدواریم امسال که سال حرکت بر مدار برنامه می باشد و آغاز و پایان کار در قالب برنامه برای همه دستگاه ها مشخص است با موفقیت های بیشتری سپری کنیم.
در نخستین جلسه شورای اداری در سال جدید که با حضور مسئولان استانی در سالن جلسات معصومیه فرمانداری قم برگزار شد، تعدادی از مدیران دستگاه های اداری گزارشی از برنامه های سال جدید دستگاه های خود ارائه نمودند.
/2085/ 1175

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com