کد خبر ۵۸۷۴۵ انتشار : ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۵

قم| 170 ایستگاه صلواتی در نیمه شعبان در مسیر مسجد مقدس جمکران برپا می‌شود

در جلسه ستاد تسهیلات نیمه شعبان نسبت به تأمین زیرساخت‌های لازم برای برپایی 170 ایستگاه صلواتی در مسیر و محدوده مسجد مقدس جمکران تأکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، جلسه ستاد تسهیلات ویژه نیمه شعبان ظهر امروز با حضور رضا سیار فرماندار قم، یونس عالی پور معاون هماهنگی امور زائران استانداری و جمعی از اعضای کارگروه‌های مربوطه در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور زائران استانداری قم برگزار شد.

در این جلسه مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم اظهار داشت: تاکنون 63  ایستگاه صلواتی آمادگی خود را برای برپایی موکب در مسیر مسجد مقدس جمکران اعلام کرده‌اند، پیش‌بینی می‌شود امسال 160 ایستگاه صلواتی در محدوده و مسیر مسجد مقدس جمکران برپا شود.

سید محسن میرهادی با اشاره به آماری از میزان ایستگاه‌های برپاشده در نیمه شعبان سال 96 تأکید کرد: در سال گذشته 157 ایستگاه صلواتی در محدوده مسجد مقدس جمکران برپا شد، امسال سعی شده ایستگاه‌های صلواتی در دو قسمت میدان انسجام و حدفاصل بلوار بسیج تا میدان انتظار برپا شوند.

وی با تأکید بر ضرورت کسب مجوز لازم برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی خاطرنشان کرد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی در محدوده مسجد مقدس جمکران باید همراه با اخذ مجوز لازم باشد، بنر ایستگاه‌های پروانه دار در مقابل آن‌ها نصب می‌شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: ایمنی ایستگاه‌های صلواتی از مهم‌ترین ضوابطی بوده که در سال جاری در نظر گرفته‌شده است، نصب کپسول آتش‌نشانی ازجمله ضوابط و تمهیدات در نظر گرفته‌شده برای حفظ ایمن ایستگاه‌های صلواتی است.

میرهادی خاطرنشان کرد: تأمین برق مطمئن و جلوگیری از انشعاب از برق‌های غیرمجاز از دیگر اقدامات در نظر گرفته‌شده برای حفظ ایمنی ایستگاه‌های صلواتی در نیمه شعبان سال 97 است.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران نیز در ادامه این جلسه، تأکید کرد:  نزدیک به 70 درصد ایستگاه‌های صلواتی نیمه شعبان سال گذشته را مردم قم تشکیل داده بودند، پیش‌بینی می‌شود تعداد ایستگاه‌های صلواتی میهمان در سال جاری بیشتر از سال 96 باشد.

احمد حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: اکثریت اعضای ایستگاه‌های صلواتی را جوانان تشکیل می‌دهند، بخش اعظمی از این جوانان دارای تحصیلات دانشگاهی و حوزوی هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های ارزنده ایستگاه‌های صلواتی تصریح کرد: بیش از 83 درصد موکب‌هایی که در نیمه شعبان در قم اقدام به برپایی ایستگاه‌های صلواتی می‌کنند سابقه برپایی موکب در مسیر پیاده‌روی اربعین را داشته‌اند.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: در 63 موکب میهمان سال 96، بیش از 3600 خادم مشغول فعالیت بودند، مشکلات و ضعف در آب‌رسانی، برق، ترافیک شدید، جانمایی نامناسب و مشکلاتی از این قبیل از مهم‌ترین مشکلات سال قبل در برپایی ایستگاه‌های بوده است.

معاون اجرایی سپاه قم نیز در بخشی از این جلسه، عنوان کرد: سپاه استان حمایت از ایستگاه‌های صلواتی را وظیفه خود می‌داند و در این مسیر از تمام توان خود استفاده می‌کند.

ستار احمدوند تأکید کرد: پذیرایی و استقبال از زائران نیمه شعبان نباید منحصر در محدوده مسجد مقدس جمکران باشد، باید ایستگاه‌ها و موکب‌هایی در خروجی و ورودی‌های قم برای تمام مسافران در نظر گرفته شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com