کد خبر ۶۰۹۹۱ انتشار : ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۴
سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های سمنان خبر داد:

شناسایی هوشمند اضافه‌بار کامیون‌ها در محور قم- گرمسار

سرپرست اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان سمنان گفت: با نصب سامانه جدید هوشمند، اضافه‌بار کامیون‌های محور قم-گرمسار به‌طور هوشمند شناسایی می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، احسان منصور کیایی سرپرست اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان سمنان صبح امروز در حاشیه آغاز عملیات اجرایی سامانه توزین هوشمند دبلیو آی ام، در گرمسار، به خبرنگاران گفت: عملیات اجرایی نصب سیستم توزین در حال حرکت که به‌صورت هوشمند با محاسبات رایانه‌ای اضافه‌بار کامیون‌ها را شناسایی می‌کند آغازشده و امیدواریم با این اقدام بتوانیم میزان تخریب آسفالت و شناژ راه‌ها را از سوی کامیون‌های سنگین کاهش دهیم.

وی بابیان اینکه سامانه دبلیو آی ام موقتاً در محور آزادراهی گرمسار- قم و سپس در سایر راه‌های استان سمنان نصب می‌شود، افزود: این سامانه بسیار دقیق و هوشمند بوده و حتی وزن کامیون در حال حرکت با سرعت‌بالا را نیز می‌سنجد.

سرپرست اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان سمنان گفت: یکی از علل اصلی تخریب رویه راه‌ها و ابنیه آن  اضافه‌بار وسایل نقلیه سنگین محسوب می‌شود که راه‌اندازی سامانه مذکور در راستای شناسایی و برخورد با متخلفان حوزه بار و ترابری بوده است.

منصور کیایی بیان کرد: استفاده از فنّاوری جدید و هوشمند در سیستم حمل‌ونقل باعث می‌شود تا نظارت بیشتر بر جاده‌ها به‌خصوص محورهای آزادراهی که برای ساخت آن هزینه‌های بسیاری شده صورت گیرد.

وی افزود: نصب سامانه دبلیو آی ام در زمره مصوبات کمیته هوشمندسازی محورهای مواصلاتی کشور و به منظور کنترل و نظارت بیشتر بر حمل بار انجام شده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com