کد خبر ۶۳۳۷۲ انتشار : ۲۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۶
استاد حوزه علمیه قم:

پیاده سازی اقتصاد اسلامی تنها راه خروج از وضعیت فعلی اقتصاد کشور است

استاد حوزه علمیه قم گفت: مدل های اقتصادی پیاده شده در کشور اقتصاد لیبرال و وابسته به کشور های غربی بوده است و طبعا نمی شود در یک کشور اسلامی با گرایشات اسلامی یک اقتصاد اجنبی را پیاده کرد لذا پیاده سازی اقتصاد اسلامی تنها راه خروج از وضعیت فعلی اقتصاد کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مظفرالدین احمدی در حاشیه همایش تعالی و تربیت اساتید بسیجی در گفتگو با صبح توس؛ ضمن اشاره به .وضعیت نا مناسب اقتصادی کشور و فشل اقتصاد، اظهار کرد: متاسفانه تاکنون اقتصاد حاکم بر کشور و دولت های متفاوت از ابتدای انقلاب آن اقتصاد اسلامی که مورد نظر اسلام می باشد نبوده است.

 

وی افزود: اعم مدل های اقتصادی پیاده شده در کشور اقتصاد لیبرال و وابسته به کشور های غربی بوده است و طبعا نمی شود در یک کشور اسلامی با گرایشات اسلامی یک اقتصاد اجنبی را پیاده کرد لذا پیاده سازی اقتصاد اسلامی تنها راه خروج از وضعیت فعلی اقتصاد کشور است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اقتصاد جمهوری اسلامی بعد از انقلاب دارای سیر صعودی و نزولی است، گفت: وضعیت نامناسب و در فشار در همه مقاطع دولت هالی سازندگی، اصلاحات، عدالت و دولت فعلی نیز با دوزهای زیاد و کم دیده می شود و همواره در این میان مردم کشور هستند که آسیب می بینند.

 

وی افزود: زمانی که در کشور اقتصاد اسلامی حاکم شود افرادی مانند بابک زنجانی، شهرام جزایری و سلطان سکه پیدا نمی شود یا حداقل آن است که تعداد آن ها بسیار کم است و برخورد بسیار راحت است.

 

احمدی با اشاره به اقتصاد مقاومتی و مولفه های آن که توسط مقام معظم رهبری اعلام شده است، بیان کرد:اقتصاد مقاومتی و سیاست های اعلامی از سوی رهبر معظم انقلاب که موجب تکیه و استحکام به توان داخلی می شود در واقع همان اقتصاد اسلامی است که در آیات و روایات اسلامی برای ما بیان شده است.

 

وی تصریح نمود: البته سیاست های اقتصاد مقاومتی اعلامی از سوی رهبری به منزله یک چراغ در یک شب ظلمانی است که مسئولین و متفکرین راه را پیدا کنند و سپس خودشان راه را ادامه دهند و بسط و گسترش این اقتصاد وظیفه علما و روحانیون اسلامی است.

 

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه وظیفه روحانیون در حوزه های علمی این است که برای برون رفت از وضعیت فعلی راهی را بیابند تا در بستر اسلام یک اقتصاد و معیشت امن برای مردم پیدا شود، تاکید کرد: اسلام عزیز در تمام امور برای مسلمانان و اداره جامعه برنامه دارد و این وظیفه عالمان دینی است تا با علم خود راه را برای اقتصاد اسلامی که ما عقیده د اریم امن ترین اقتصاد است را بیابند.

 

وی تصریح کرد: البته بسیاری از علما تاکنون به صورت گروهی و تیمی در حال آماده سازی یک الگوی اسلامی در تمام بخش های اداره جامعه هستند که به سمع و نظر رهبری رسیده است و ضمن تایید ایشان هم اکنون در حال ادامه این راه هستند.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com