کد خبر ۶۵۲۱۰ انتشار : ۷ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۶

کمربندی جدید در قم ایجاد می‌شود

معاون استاندار قم گفت:‌ فاز اول ایجاد کمربندی اصلی در قم در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهد شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبر قم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم، محسن بهشتی در مراسم افتتاح پروژه‌های اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌ها که صبح امروز در سالن جلسات ساختمان این اداره برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت دهه ولایت و گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌ها طرح‌ها و پروژه‌‌های خوبی انجام دادند که یکی از این طرح‌های مهم افزایش ایمنی با اجرای طرح نیوجرسی‌های بزرگراه‌های قم بوده است.

معاون امور عمرانی استانداری قم با اشاره به هزینه‌ بالای بهسازی، تعمیرات و حفظ کیفیت راه‌ها در کشور، ابراز کرد: ارزش راه‌های کشور 500 هزار میلیارد تومان است و بر اساس آمار جهانی باید 40 هزار میلیارد معادل 8 درصد از این قیمت برای بهسازی و حفظ کیفیت هزینه شود.

وی افزود: محور قم محور مواصلاتی کشور است و همین امر سبب شده است تا متأسفانه شهرها و روستاهای اطراف قم به‌خوبی قرار موردتوجه نگرفته باشند و بیشتر به مسیرهای اصلی مانند محورهای سلفچگان و تهران توجه شود و به همین دلیل اجرای طرح بهسازی آسفالت در روستاها و شهرهای اطراف قم کار بسیار خوب و پسندیده‌ای بود.

بهشتی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی درزمینهٔ نگهداری راه‌ها و درآمدزایی از طریق آن، خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که با همکاری خوبی که با اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان قم داریم حرکت رو به رشد خود را ادامه دهیم.

معاون امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه ایجاد پایانه موردنیاز برای کالا در آزادراه قم تهران در سال گذشته مصوب شد و امیدواریم فرآیند اداری آن به‌سرعت طی شود، تصریح کرد: عمده‌ترین مشکل شرکت‌های مسافربری استان قم مسئله ماشین‌های عبوری به‌ویژه در میدان 72 تن بوده است که برای حل آن در آینده‌ای نزدیک فاز اول کمربندی اصلی کلنگ زنی و ظرف 3 سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در پایان بیان کرد: از اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان قم تشکر می‌کنم که پیگیری کردند تا این طرح‌ها اجرایی شد و امیدواریم با همکاری خوبی که با این اداره داریم بتوانیم خدمات قابل قبولی درزمینهٔ حمل‌ونقل به مردم ارائه دهیم.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com