کد خبر ۲۴۱۹۹ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۱
تا 25 فروردین سال 94 صورت می گیرد :

ثبت‌نام رشته‌های تخصصی در سطوح دو و سه حوزه

حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی مدیر مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه از ثبت‌نام رشته‌های تخصصی در سطوح دو و سه حوزه تا 25 فروردین سال 94 خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی ، با اشاره به فعالیت مراکز تخصصی حوزه اظهار کرد: اکنون حدود 29 رشته اصلی با گرایش‌های مختلف در این مراکز وجود دارد و در سال جاری نیز چند رشته جدید در حوزه‌ها راه‌اندازی شده یا در حال راه‌اندازی است.

وی خاطرنشان کرد: رشته‌های مشاوره،‌ مدیریت اسلامی، مدرسی فقه و اصول، علوم عقلی و کلام مقارن رشته‌های جدیدی است که در سال جاری راه‌اندازی شده و در کنار رشته‌های دیگری که فعال بودند، دانش‌پژوه دارند.

مدیر مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه با اشاره به رشته‌های دیگر که کارهای قانونی آنها به پایان رسیده و راه‌اندازی شده است، گفت: رشته تفسیر و علوم قرآن،‌ مهدویت، کلام، اخلاق و... در سطح چهار نیز مشغول به فعالیت شده‌اند و دانشجو می‌پذیرند یا در آینده راه‌اندازی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: رشته‌های تخصصی در استان‌های خوزستان، فارس، اصفهان، یزد، آذربایجان شرقی، تهران، مازندران، خراسان رضوی، قم و قزوین وجود دارد که در مؤسسات آموزش عالی مشغول فعالیت هستند.در هر یک از استان‌ها مجموعه‌ای از رشته‌ها و مراکز فعال بوده، 4 هزار نفر در کل کشور در مراکز تخصصی در حال تحصیل هستند.

کلباسی از ثبت‌نام متمرکز رشته‌های تخصصی در سطوح دو و سه ویژه برادران خبر داد و افزود: افراد علاقه‌مند باید مدرک سطح یک حوزه را برای شرکت در سطح دو و مدرک سطح دو حوزه برای شرکت در سطح سه حوزه دارا باشند. افراد برای قبولی در آزمون کتبی باید حداقل 50 درصد از مجموع امتیاز را کسب کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با تلفن 32940109 تماس حاصل کنند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون در روز جمعه 18 اردیبهشت 94 گفت: آزمون پذیرش در رشته‌های تخصصی همزمان در استان قم و سایر شهرها برگزار می‌شود. افراد در صورت تمایل از 21 اسفند امسال تا 25 فروردین سال 94 فرصت دارند برای ثبت‌نام اقدام کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی www.howzeh.org مراجعه کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com