کد خبر ۲۴۲۳۹ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۶
دبیر هیئت فوتبال قم:

باشگاه‌های فوتبال قم از ضعف مالی و مدیریتی رنج می‌برند

دبیر هیئت فوتبال قم با بیان اینکه مسئولان استانی باید شرکت‌ها و واحدهای تولیدی استان را ملزم به حضور و هزینه برای ورزش استان کنند گفت: باشگاه‌های فوتبال قم از ضعف مالی و مدیریتی رنج می‌برند.

علی احمدی صبح امروز در نشست خبری هیئت فوتبال استان قم، اظهار داشت: نسبت به فوتبال قم و لیگ بزرگسالان فوتبال قم انتقادهایی صورت می‌گیرد اما با توجه به انسجام لیگ در سال‌های اخیر، توجه به فوتبال پایه و حضور تیم‌های جوان در لیگ‌های بر‌تر و دسته اول، فوتبال قم در رده بزرگسالان در آینده رشد می‌کند.

وی افزود: باشگاه‌های فوتبال قم از ضعف مالی و مدیریتی رنج می‌برند چنان که وضعیت پشتبانی مالی باشگاه‌ها نامساعد است و توان مدیریتی در میان تمام مدیران باشگاه‌ها وجود ندارد و یکی از مشکلات فوتبال قم نیز این است که با توجه به تمرکز مسابقات لیگ در قم، خبری از مسابقات رفت و برگشت نیست و تیم‌ها دخالتی در برگزاری مسابقات ندارند.

احمدی بیان کرد: مسئولان استانی باید شرکت‌ها و واحدهای تولیدی استان را ملزم به حضور و هزینه برای ورزش استان کنند چنان که در استان ما واحدهای تولیدی بزرگ با گردش مالی بالا وجود دارند که در ورزش هزینه نمی‌کنند و استان باید آن‌ها این امر را به آن‌ها تکلیف کند.

وی عنوان کرد: صبا نعمتی برای ورزش استان است اما ایراد ما این است که نمی‌دانیم چطور از ظرفیت صبا برای رشد فوتبالمان استفاده کنیم در حالی که 9 استان ما تیم لیگ برتری دارند و اگر داشتن تیم لیگ برتری بد است؛ چرا بقیه استان‌ها در دسته اول هزینه و تلاش زیادی می‌کنند که به لیگ بر‌تر برسند.

دبیر هیئت فوتبال قم افزود: یکی از مشکلاتی که باشگاه صبا با آن مواجه است عدم تعامل با فوتبال قم است؛ در حالی که همه تیم‌ها در همه رده‌های سنی می‌توانند پایگاه استعدادیابی صبا باشند و به این باشگاه بازیکن بدهند مشروط بر اینکه صبا نیز ارتباط دو طرفه‌ای با این باشگاه‌ها داشته باشد نه اینکه فقط توقع جذب بازیکن از فوتبال قم داشته باشد و در عمل مصرف کننده باشد و هیچ کاری برای باشگاه‌ها و فوتبال قم انجام ندهد.

احمدی درباره تعامل صدا و سیما و هیئت فوتبال تصریح کرد: پیش از این نامه‌های متعددی به صدا و سیما داده‌ایم و در حال حاضر هم با استقرار مدیریت جدید این موضوع را پیگیری کرده‌ایم که در سیمای استانی با تعامل دو جانبه زمانی برای بررسی فوتبال و فوتسال استان در نظر گرفته شود و پیشرفت‌هایی در این زمینه انجام شده است.

وی درباره وضعیت مدارس فوتبال قم خاطرنشان کرد: مدارس فوتبال قم از 25 مدرسه به 10 مدرسه رسیده است که این نشان دهنده نظارت بر مدارس فوتبال است و این نظارت همواره بر مدارس فوتبال و فوتسال استان اعمال می‌شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com