کد خبر ۲۴۸۱۶ انتشار : ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۳
شهردار منطقه 8 قم:

بوستان ویژه بانوان در پردیسان احداث می‌شود

شهردار منطقه هشت قم گفت: احداث بوستانی نیز ویژه بانوان با عنوان کوثر در این منطقه در مرحله انعقاد قرار داد است که پس از انعقاد قرارداد عملیات احداث آن آغاز می‌شود.

به گزارش قم نا ، عبدالله سلیمانی با اشاره به اهمیت احداث فضای سبز اظهار کرد: احداث فضای سبز در این منطقه دستور کار است و تاکنون توسعه فضای سبز منطقه پیشرفت مناسبی داشته و تعداد بوستان‌های این منطقه به 17 بوستان رسیده است.

شهردار منطقه هشت قم با بیان اینکه سرانه فضای سبز این منطقه 20 مترمربع به ازای هر نفر است خاطرنشان کرد: با توجه به توان مالی شهرداری سالانه احداث تعدادی بوستان در دستور کار قرار می‌گیرد تا به سرانه فضای سبز استاندارد دست پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای سال جاری با توجه به بودجه اختصاصی بوستان‌هایی مانند بوستان نسیم واقع در خیابان شهیدان تقوی، کوثر و 22 بهمن احداث می‌شود، البته اکنون عملیات احداث بوستان‌های نسیم و 22 بهمن آغاز شده است.

سلیمانی عنوان کرد: زمین‌های مختلف که در بخش‌های مختلف محله‌ای قرار دارند با لکه‌گذاری برای احداث فضای سبز مشخص می‌شوند.

وی با اشاره به وضعیت بوستان‌های منطقه هشت گفت: خدمات بوستان غدیر به صورت شهری قابل استفاده است و بوستانی نیز ویژه بانوان با عنوان کوثر در مرحله انعقاد قرار داد است.

شهردار منطقه هشت قم به مشکلات احداث بوستان در منطقه هشت اشاره کرد و افزود: تامین آب برای توسعه فضای سبز ضروری است که در این زمینه مشکلاتی در منطقه وجود داشت، زیرا نمی‌توان از آب شرب برای توسعه فضای سبز استفاده کرد.

وی ادامه داد: مخازنی به منظور آبگیری طراحی شده که در نظر داریم با ذخیره آب خام مشکل تامین آب فضای سبز منطقه را حل کنیم، البته چاه‌هایی در منطقه وجود دارد ولی به دلیل آنکه سختی آب آنها بالا است برای رشد گیاهان مناسب نیست.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com