کد خبر ۲۵۱۸۷ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۰

اقدام شایسته نیروی انتظامی و راهنمایی رانندگی قم+تصاویر

در چند سال اخیر تبلیغ روی اتوبوس‌های درون‌شهری به انواع تبلیغات اضافه‌شده است که استان قم هم از آن مستثنی نبوده است شاید تنوع رنگ به دلیل طرح تبلیغات باعث زیبایی فضای شهری هم بشود اما اغلب خوشایند مردم نیست زیرا تصور بر این است که مسئولین از هر فرصتی برای تبلیغ و بهره‌برداری اقتصادی استفاده می‌کنند.

به گزارش قم نا به نقل از ثامن ، بدیهی است که ما امروزه در عصر ارتباط‌جمعی قرار داریم و در دورانی زندگی می‌کنیم که وجه مشخصه‌ی آن، تلاش برای متقاعدسازی همگانی است. هر بار که رادیو و تلویزیونی را روشن می‌کنیم و کتاب یا روزنامه‌ی را ورق می‌زنیم، کسی می‌خواهد به گونه‌ی ما را آموزش دهد، ما را متقاعد سازد تا تولیدها یا فراورده‌های او را خریداری کنیم. متأسفانه روش‌های تبلیغاتی در ایران تبدیل به بخش کسل‌کننده در زندگی روزمره شده است.

 

اما راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی استان قم طی یک ماه گذشته اقدام به تبلیغات روی اتوبوس‌های درون‌شهری نموده است که به‌جای تبلیغ اجباری کالاهای مصرفی، امنیت و احساس آرامش را تبلیغ می‌کند در ابتدا با دیدن این اتوبوس تصور بر این است که اتوبوس متعلق به نیروی انتظامی است، حس امنیت بیشتری در جامعه حاکم می شود.

یکی از رانندگان خطوط درون‌شهری قم که روی اتوبوس وی تبلیغ نیروی انتظامی هک شده است در گفتگو با خبرنگار ثامن اظهار داشت: تقریباً یک ماه است که چنین تبلیغاتی بر روی اتوبوس‌های قم نصب‌شده ست اتوبوس یکی از اصلی‌ترین وسایل حمل‌ونقل درون‌شهری است و حتی افرادی هم که از این وسیله استفاده نمی‌کنند در روز ده‌ها بار این وسیله را مشاهده می‌کنند پس تبلیغات روی آن تأثیر دارد من در این دوهفته‌ای که این تبلیغ روی اتوبوسم نصب‌شده متوجه احساس امنیت بیشتر مردم شده‌ام.

وی گفت: برهم زنندگان نظم عمومی همین‌که چنین تبلیغاتی را مشاهده‌کننده حتی اگر پلیس در محل حضور نداشته باشد ازنظر روانی تأثیر خود را می‌گذارد و عامل بازدارنده خواهد بود، این اقدام نشان می‌دهد که نیروی انتظامی و راهنمایی رانندگی از هر طریقی می‌خواهد به مردم آرامش دهد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com