کد خبر ۲۵۲۳۹ انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۳
28 فروردین امسال صورت می‌گیرد

رقابت 2100 نفر در آزمون ورودی مقطع کارشناسی موسسه امام خمینی(ره) در قم

مدیر پذیرش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: 2 هزار و 500 نفر برای آزمون ورودی کارشناسی سال تحصیلی 94 ـ 95 ثبت‌نام کردند که از این تعداد 2 هزار و 100 نفر در حوزه قم به رقابت می‌پردازند.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام مهدی عباسی با اشاره به آزمون کارشناسی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار کرد: این موسسه بر اساس مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تایید سازمان سنجش برای سال تحصیلی جدید در مقطع کارشناسی در دوره‌های حضوری و نیمه‌حضوری برای برادران و خواهران طلبه‌ای که دارای مدرک سطح یک حوزه هستند، اقدام به برگزاری آزمون می‌کند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام مقطع کارشناسی از طریق اینترنت انجام می‌شود، گفت: آزمون دارای دو مرحله کتبی و شفاهی است و آزمون کتبی از دروس سطح یک حوزه در قالب شرح لمعه، اصول فقه، ‌منطق و ‌ادبیات عرب‌ است.

مدیر پذیرش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: آزمون شفاهی از کسانی گرفته می‌شود که در مرحله کتبی پذیرفته شدند، بنابراین از همان مواد اصول و فقه که در سطح یک حوزه آموزش دریافت می‌کنند، در بخش شفاهی آزمون گرفته می‌شود.

وی یادآور شد: کسانی‌که در مرحله آزمون شفاهی نیز نمره لازم را کسب کنند، در مهر ماه امسال می‌توانند به تحصیل در مقطع کارشناسی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بپردازند.

عباسی با اشاره به برگزاری آزمون مقطع کارشناسی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در قالب 13 رشته گفت: این آزمون در رشته‌های فلسفه،‌ کلام، علوم قرآنی، علوم سیاسی، ‌علوم تربیتی،‌ روانشناسی، حقوق، جامعه‌شناسی، تاریخ،‌ ادیان، اقتصاد و اخلاق برگزار می‌‌شود که دانش‌پژوهان پس از موفقیت در آزمون ورودی در یکی از 13 رشته مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی یادآور شد: به فارغ‌التحصیلان در پایان این دوره مدرک فارغ‌التحصیلی از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعطا می‌شود.

مدیر پذیرش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه 2 هزار و 500 نفر برای آزمون ورودی کارشناسی سال تحصیلی 94 ـ 95 ثبت‌نام کردند، گفت: از این تعداد 2 هزار و 100 نفر در حوزه قم به رقابت می‌پردازند و در هر یک از حوزه‌های تهران و اصفهان نیز 200 نفر در آزمون شرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: آزمون مقطع کارشناسی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) جمعه 28 فروردین ساعت هشت در محل موسسه امام خمینی بلوار جمهوری برگزار می‌شود، همزمان برگزاری این آزمون در دو استان تهران و اصفهان صورت می‌گیرد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com
0
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۷

محمد رضابهرامی

پاسخ