کد خبر ۲۵۶۳۲ انتشار : ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۰
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

حفظ تقوا زمینه ساز دوری از گناه

یکی از مراجع تقلید با تاکید بر حفظ تقوا در میان انسان‌ها گفت: حفظ تقوا در جامعه انسانی سبب دوری از گناه می‌شود.

به گزارش قم نا ، آیت‌الله محمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه جهل و نادانی دشمن بزرگ انسان است اظهار کرد: همه گرفتاری‌ها و مشکلات انسان‌ها از جهل سرچشمه می‌گیرد.

وی افزود: افراد بی‌سواد مانند افراد نابینا هستند که پرده‌های اجازه دیدن حقایق را به آنها نمی‌دهد اما افراد با سواد پرده‌ها را کنار زده و می‌توانند حقایق را مشاهده کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به ارزش سواد گفت: افراد باسواد اگر هوای نفس را کنار بگذارند به سعادت و رستگاری خواهند رسید و موفق خواهند شد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی تصریح کرد: اهل علم و کمال نباید تقوا را فراموش کنند زیرا که ممکن است به گمراهی برسند از همین رو یکی از سفارش‌ها و تاکیدات خداوند بر عدم فراموشی تقوا است.

وی با اشاره به اینکه فراموشی تقوا در میان انسان‌ها خطرات زیان باری را در پی دارد گفت: در طول تاریخ افراد بسیاری بودند که عالم بوده‌اند اما متاسفانه گرفتار گناه شده‌ و از مسیر رستگاری خارج شده‌اند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: افراد عالم و با کمال سعی کنند اخبار و حوادث را پیگیری کنند تا با اتفاقات روز آشنا شوند.

آیت‌الله علوی‌ گرگانی با اشاره به اینکه امروز شاهد اتفاقات و رخدادهای ضد انسانی در برخی از مناطق جهان هستیم، گفت: ای کاش این افراد بی‌سواد بودند تا دیگر شاهد اقدامات ضد انسانی در جهان نبودیم.

وی بیان کرد: افراد باید علومی را که فرا گرفته‌اند به دیگران آموزش دهند و علوم دیگر افراد را نیز از آنها یاد بگیرند زیرا که انسان‌ها در همه حال باید در پی کسب علم باشند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه دانش‌آموزان هر چیزی را که در دوره کودکی فرا گرفته باشند فراموش نمی‌کنند، گفت: آموزش‌های معلمان به دانش‌آموزان دوره ابتدایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com