کد خبر ۳۳۹۱۲ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۹

آیت‌الله علوی‌گرگانی: آرامش ابدی در گرو فهم صحیح آیات قرآن کریم است

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر عظمت قرآن کریم گفت: با مراجعه به آیات قرآن کریم و فهم آیات به آرامش ابدی می‌رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم ظهر امروز آیت‌الله محمد علی علوی گرگانی در دیدار با افسران نیروی دریایی سپاه با اشاره به تقابل دنیا و آخرت اظهار کرد: در بسیاری از آیات قرآن کریم دنیا در مقابل آخرت قرار داده شده است.

وی افزود: تفاوت فردی که برای آخرت گام برمی‌دارد در نوع اعمال نیست بلکه در نیات آن است زیرا فقط برای رضای خدا گام برمی‌دارد.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به آیه 29 سوره مطففین تصریح کرد: خداوند در این آیه شریفه می‌فرماید «ان الذین اجرمو کانو من الذین آمنو یضحکون»، دنیاطلبان و دنیا دوستان در برخورد با افراد مومن و خداترس آنها را مورد تمسخر قرار می‌دهند.

وی با اشاره به آیه 34 همین سوره افزود: خداوند می‌فرماید «فالیوم الذین آمنو من الکفار یضحکون»، به این معنا که در آخرت، مومنانی که شادمان از اعمال نیک خود هستند کافران گنهکار را که به عذاب الهی دچار شده‌اند، مسخره می‌کنند.

این مرجع تقلید با تأکید بر اهمیت درک معارف قرآن خاطرنشان کرد: تا جایی که ممکن است به قرآن مراجعه کرده و معارف این کتاب شریف را که راهنمای انسان است، درک کنید زیرا روحیه گرفته و دلگرم می‌شوید.

وی ادامه داد: اگر آیات قرآن را به درستی فرا بگیرید و توصیه‌های علما، بزرگان و رهبری را مورد توجه قرار دهید، رستگار و عاقبت‌بخیر می‌شوید.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com