کد خبر ۲۵۷۴۳ انتشار : ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۶
مشاور عالي شهردار قم عنوان کرد:

اهداف اجراي طرح پاركينگ شهيد كاظمي قم در هسته مرکزي قم

مشاور عالي شهردار قم در امور اجرايي با بيان اينكه اجراي طرح پاركينگ شهيد كاظمي در راستاي ساماندهي ترافيكي هسته مركزي شهر است گفت: مديريت شهري تلاش خود را در راستاي تسريع در روند اجراي اين پروژه به كار انداخته است.

به گزارش قم نا ، غلامرضا جانقربان با اشاره به پيشينه پروژه شهيد كاظمي اظهار داشت: اين پروژه كه حدفاصل خيابان شهدا تا شهيد لواساني است به طول 270 متر و عرض 100متر مي باشد كه در سال 1384 با پيشنهاد شهرداري و تصويب كميسيون ماده 5 استان قم با تغيير كاربري از مسكوني به پاركينگ و اجراي طرح تفصيلي خيابان شهيد كاظمي به عرض 30 متر در دستور كار شهرداري قم قرار گرفت.

وي ادامه داد: مساحت مورد تملك پروژه با اخذ مجوز ماده9 حدود 30 هزار متر مربع در قالب 150 پلاك مسكوني بوده است كه اكثريت تملكات تا به حال انجام شده است.

مشاور عالي شهردار قم در امور اجرايي با اشاره به 175 معارض پيش روي اين پروژه ابراز داشت: هدف از اجراي اين پروژه پاسخ به نياز كمبود پاركينگ در هسته مركز ي شهر و كاهش بار ترافيكي اين منطقه بوده است.

جانقربان با بيان اينكه شهرداري پس طي مراحل قانوني اين پروژه نسبت به عقد قرار داد با سرمايه گذار از طريق مناقصه اقدام كرد افزود: در سال 91 قراردادي با سرمايه گذار منعقد شد و به منظور تملك و احداث با كاربري هاي مختلف پاركينگ، خيابان، اصلاح شبكه معابر داخلي، تجاري، مسكوني، اداري و فرهنگي با اخذ مجوز كميسيون ماده 5 اقدام و از ابتداي سال 92 مراحل تملك توسط شهرداري قم با مشاركت سرمايه گذار آغاز شد.

وي در ادامه به مشكلات پيش روي پروژه اشاره كرد و بيان داشت: موقعيت ويژه پروژه كه در هسته مركزي شهر قرار دارد و ميزان علقه مالكان املاك و همچنين ميزان بالاي تملكات و حجم بالاي سرمايه گذاري از جمله مواردي است كه باعث كندي روند پيشرفت پروژه شده است.

جانقربان با بيان اينكه جلسه‌اي مشترك ميان شهرداري و سرمايه گذار برگزار شد خاطر نشان كرد: در اين جلسه كه با حضور برخي از اعضاي شوراي اسلامي شهر قم، سرپرست و برخي از مديران مربوطه شهرداري قم و همچنين نمايندگان شركت سرمايه گذار برگزار شد تسريع در روند اجرايي پروژه مورد تاكيد قرار گرفت و مقرر شد طرف مشاركت نسبت به تهيه پيش طرح مستحدثات پروژه به منظور طي مراحل قانوني كميسيون ماده 5 ظرف 10 روز آينده اقدام و شهرداري به فوريت نسبت به اخذ مصوبه كميسيون ماده 5 به منظور تهيه نقشه هاي پروژه و صدور پروانه در سريع ترين زمان ممكن اقدام نمايد.

منبع : آریا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com