کد خبر ۲۶۱۶۴ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۳

دوره آموزشی احیای طب اسلامی در حوزه علمیه قم آغاز شد

دومین دوره آموزشی طب اسلام از سوی مؤسسه حجامت ایران برای احیای طب اسلامی در حوزه‌های علمیه و میان روحانیان در شهر مقدس قم آغاز شد.

به گزارش قم نا ، مرتضی حسینی منش، مدیر اجرایی دوره آموزشی طبی حکیم خیر اندیش، به بیان اهمیت فراگیری طب اسلامی از سوی روحانیان و مبلغان دینی پرداخت و گفت: 11 هزار از احادیث و سخنان اهل بیت(ع) درباره طب و تغذیه سالم و صحیح است.

مدیر اجرایی دوره آموزشی طبی حکیم خیر اندیش گفت: مناسب است روحانیان و مبلغان دینی با معارف طبی اهل بیت(ع) آشنا شوند و راه‌های پیشگری، درمان بیمارهای و تغذیه سالم اسلامی را میان مردم تبلیغ و ترویج کنند.

حسینی منش عنوان کرد: مسؤولان مؤسسه حجامت ایران برای احیای طب اسلامی در حوزه‌های علمیه و میان روحانیان تصمیم گرفته‌اند، دوره آموزشی طب اسلام را در شهر مقدس قم میان مبلغان و روحانیان برگزار کند.

وی از برگزاری دومین دوره آموزشی طبی حکیم خیر اندیش در شهر مقدس قم خبر داد و گفت: در دوره اول آموزش طب اسلامی 1200 نفر از دانشجویان و روحانیان در شهر تهران ثبت‌نام کرده‌اند که یک سال تحصیلی از آن می‌گذارد و دوره دوم آموزش طب اسلامی در شهر مقدس قم زیر نظر مؤسسه حجامت ایران به ریاست حکیم خیر اندیش برگزار می‌شود.

حسینی منش بیان کرد: دوره طبی حکیم خیر اندیش دوره 4 ساله است که و بعد از آن، دوره علمی 3 ساله شروع می‌شود.

مدیر اجرایی دوره آموزشی طبی حکیم خیر اندیش اظهار داشت: در این دوره مباحث طبی اسلامی همانند آشنایی با گیاهان دارویی، آناتومی بدن، مفرد شناسی گیاهان، اصلاح نظام تغذیه، راه‌های پیشگری از بیماری و راه درمان از مباحث آموزشی و در دوره های علمی حجامت، زالو درمانی و اصول ماساژ از سوی استادها مؤسسه حجامت ایران آموزش داده می‌شود.

وی ابراز کرد: به دانش‌پژوهان بعد از هفت سال آموزش مؤسسه حجامت ایران مدرک بین‌المللی طبابت داده می‌شود، مسؤولان این مؤسسه با دانشگاه تهران و دانشگاه مشهد رایزنی کرده‌اند تا این مدرک با مدرک معتبر دانشگاه ایران معادل‌سازی شود.

حسینی منش در پایان سخنانش بیان کرد: دوره دوم آموزشی طبی حکیم خیر اندیش عصر پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها در مسجد اهل‌بیت(ع) در شهر قم و مسجد خاتم الانبیا پردیسان برگزار می‌شود.

منبع : رسا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com
0
محمد عالیقدری ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۴

سلام بنده به طب سنتی خیلی علاقه دارم میخواستم ادامه دهم ازکجاوارد بشم09142942063

پاسخ
4
نجمه رضایب ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۲

با سلام و عرض ادب.ببخشید من خیلی علاقه دارم به رشته طب سنتی می خواستم ببینم چطوری میتونم وارد این رشته بشم.آخه من اصلا حوزه درس نخوندم فوق لیسانس زمین شناسی دارم.باید کجا برم برای ثبت نام؟!میشه منو راهنمایی کنید؟!باید دوره عمومی رو بگذرونم بعد وارد این گرایش بشم؟!

پاسخ
1
روح اله عباس نژاد ۱۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۸

با سلام و عرض ادب،بنده دانشجوی دکتری بیوشیمی و متابولیسم. ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد هستم،علاقه دارم که تو زمینه طب اسلامی درس بخونم آخه دیگه نمیخوام پیرو علوم غربی باشم که چند سالی یک بار نوشته هاشون به روز میشه و به یافته های قبلیشون دیگه پایبند نیستند
میخواستم بدونم آیا امکانش هست؟چگونه؟ممنون میشم راهنماییم کنید.باتشکر

پاسخ