کد خبر ۳۰۷۵۸ انتشار : ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۸
مدیرکل دفتر امور تربیت اخلاقی حوزه علمیه قم:

اعزام بیش از ۱۲۰۰ استاد اخلاق حوزه علیمه قم به سراسرکشور

مدیرکل دفتر امور تربیت اخلاقی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید حوزه علمیه قم از حالت انحصار خارج شود، از اعزام هزار و ۲۵۰ استاد اخلاق حوزه علیمه قم به سراسر کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن حسینی ظهر امروز در دیدار با آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه باید انحصار حوزه علمیه قم به کل کشور بسط پیدا کند، اظهار داشت: برای به ثمر رسیدن این انحصار زدایی باید یک کار علمی با همیاری و رهنمودهای مراجع و علما صورت گیرد.

مدیرکل دفتر امور تربیت اخلاقی حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید حوزه‌ای علمیه شهرستان‌ها تولید داشته باشند، افزود: اینکه همیشه ما از قم اساتید را به شهرستان‌ها اعزام کنیم در بلند مدت ممکن و موثر نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید راهکار‌های علما به عنوان دستوالعمل لحاظ شود، خاطرنشان کرد: باید در یک دوره کار جهادی خاص انجام دهیم تا به حدی برسیم که فقط طلاب حوزه علمیه قم را در مناسبت‌ها و دوره‌های خاص به شهرستان‌ها اعزام کنیم.

مدیر کل دفتر امور تربیت اخلاقی حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه در سال جاری هزار و 250 نفر از اساتید اخلاق به شهرستان‌ها اعزام شده‌اند، افزود: فقط 250 نفر از اساتید اخلاق شهرستان‌ها بومی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از 8 هزار نفر استاد اخلاق در کشور وجود دارد، تصریح کرد: در 60 مدرسه در سطح کشور معاون تهذیب وجود ندارد که مایه نگارنی است و باید ایجاد شود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه اخلاق و آموزش دو بال پرواز طلبه در حوزه‌های علمیه است، تاکید کرد: از نظر آموزش به رتبه و جایگاه مناسبی رسیده‌ایم اما هنوز در اخلاق بخشی از راه مانده است و به جایگاه مورد نظر نرسیده‌ایم.

مدیر کل دفتر امور تربیت اخلاقی حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه در رشته‌های مشابه اخلاق مثل روان‌شناسی، برای یک اختلال مکانیزیم‌های مختلفی پیش بینی شده است؛ افزود: در اخلاق اساتید اخلاق کمتر به این سمت رفته‌اند که دستور العمل واضح ارائه دهند که این یک نقص است و باید به آن رسیدگی شود.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com