کد خبر ۲۶۱۷۹ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۶
دبیر هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم خبر داد

اعزام ورزشکاران قم به المپیاد فرهنگی ورزشی ناشنوایان کشور

دبیر هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم از اعزام ورزشکاران این هیئت به المپیاد فرهنگی ورزشی ناشنوایان سراسر کشور خبر داد.

به گزارش قم نا ، سیدوحید غیاثی امروز در حاشیه اعزام تیم قم به المپیاد ورزشی ناشنوایان اظهار کرد: امسال علاوه بر مسابقات برون‌مرزی که پیش‌روی تعداد زیادی از ورزشکاران ملی‌پوش هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم است، چندین رویداد مهم داخلی نیز برای اعزام این عزیزان مد نظر داریم.

وی ادامه داد: ورزش ناشنوایان قم در تعداد زیادی از رشته‌ها از جمله فوتبال،‌ فوتسال، کاراته، تکواندو، والیبال، کشتی، تنیس‌روی میز، دارت و ... فعال است و با توجه به موفقیت‌های ارزنده‌ای که در چند سال اخیر از مسابقات داخلی و برون‌مرزی نصیب ورزش قم شده، این هیئت جزو هیئت‌های مدال‌آور و موفق ورزش قم است.

دبیر هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم اضافه کرد: قم در رشته‌های مختلف ورزش ناشنوایان استعداد و توانمندی بسیار بالایی دارد به طوری که در ترکیب تیم‌های ملی اعزامی فوتسال، فوتبال، کاراته و کشتی ناشنوایان ایران شاهد افتخارآفرینی و حضور موفق نمایندگان قم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز ورزشکاران عضو هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم در ترکیب تیم‌های ملی فوتسال، فوتبال، کاراته و کشتی عضویت دارند و هم اکنون در اردوی آماده‌سازی بسیاری از رشته‌های ورزشی ناشنوایان برای اعزام به مسابقات آسیا و اقیانوسیه به سر می‌برند.

غیاثی در ادامه از برنامه‌ریزی این هیئت برای اعزام ورزشکاران عضو هیئت ناشنوایان قم به المپیاد فرهنگی و ورزشی ناشنوایان کشور خبر داد و ابراز کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است این المپیاد به میزبانی مشهد مقدس برگزار شود.

وی یادآور شد: نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی ناشنوایان سراسر کشور تا بیست و پنجم اردیبهشت ماه به میزبانی مشهد مقدس به انجام می‌رسد و ورزشکاران شرکت کننده از استان‌های مختلف در 8 رشته ورزشی برای کسب عناوین برتر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

دبیر هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان کشورمان، این المپیاد با حضور تیم‌ها و ورزشکاران 26 استان در رشته‌های مختلف هر دو بخش آقایان و بانوان به انجام خواهد رسید.

وی یادآور شد: ورزشکاران حاضر در این دوره از المپیاد در تلاش برای کسب عناوین اول تا سوم و به دست آوردن نشان‌های طلا، نقره و برنز در رشته‌های دو و میدانی، تنیس روی‌میز، شنا، بولینگ، فوتبال، فوتسال، والیبال و جودو با یکدیگر رقابت می‌کنند.

غیاثی با اشاره به تصمیم کمیته فنی فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان، اضافه کرد: ورزشکاران حاضر در این دوره از مسابقات تنها مجاز به شرکت در یک رشته ورزشی هستند و از پذیرش ورزشکاران در 2 رشته یا بیشتر، ممانعت به عمل خواهد آمد.

وی در پایان اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان، سازمان بهزیستی و هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان خراسان رضوی در برگزاری این المپیاد پشتوانه‌سازی مناسبی انجام داده‌اند تا نفرات برتر برای حضوری مقتدرانه در هشتمین دوره بازی‌های آسیا - اقیانوسیه ناشنوایان در مهر ماه سال جاری به میزبانی چین تایپه انتخاب شوند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com