کد خبر ۲۶۳۷۷ انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۳
در رشته پرش ارتفاع

بانوی دوومیدانی‌کار قم به نقره المپیاد ناشنوایان رسید

دبیر هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم از موفقیت بانوی دوومیدانی‌کار استان در کسب مقام نایب قهرمانی و مدال نقره مسابقات المپیاد فرهنگی ورزشی ناشنوایان کشور خبر داد.

به گزارش قم نا ، سیدوحید غیاثی گفت: رقابت‌های دوومیدانی بخش بانوان نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی ناشنوایان کشور از سطح فنی و همچنین کیفیت بالایی برخوردار بود و در ‌‌نهایت با درخشش نماینده اعزامی از هیئت ورزش‌های ناشنوایان قم همراه شد.

وی تصریح کرد: کسب مدال‌های رنگارنگ در این دوره از مسابقات در مجموعه تمام رشته‌ها نشان داد که روند رو به رشدی در ورزش‌های ناشنوایان ایجاد شده است و در جمع برترین‌های پرش ارتفاع المپیاد فرهنگی ورزشی ناشنوایان کشور صاحب مدال شدیم.

غیاثی با اشاره به رقابت دختران مستعد دوومیدانی‌کار هیئت ورزش‌های ناشنوایان قم با حریفان حاضر در المپیاد فرهنگی ورزشی ناشنوایان کشور اضافه کرد: کاروان اعزامی هیئت قم در رشته‌های مختلف این المپیاد با حریفان خود برای کسب عناوین بر‌تر به رقابت می‌پردازد دو نخستین مدال قم به رنگ نقره از رقابت‌های ماده پرش ارتفاع دوومیدانی به دست آمد.

دبیر هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم تصریح کرد: ‌براساس برنامه‌ریزی فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان به میزبانی هیئت خراسان رضوی از آغاز هفته جاری رقابت در رشته‌های مختلف نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی ناشنوایان کشور در جریان است و یک مدال نقره برای تیم قم در رشته پرش ارتفاع به دست آمد.

وی ادامه داد: در واقع مجموعه ورزشی تختی مشهد این دوره از پیکار‌ها را میزبانی می‌کند و دختران و پسران مستعد و آینده‌دار دوومیدانی قم نیز در رشته‌های مختلف به رقابت‌ با برترین‌های کشور پرداختند که همگی آن‌ها شانس بالایی برای کسب مدال داشتند.

دبیر هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم با بیان اینکه استعدادهای ورزش ناشنوایان از سراسر کشور در نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی ناشنوایان حضور یافته‌اند، یادآور شد: در بخش بانوان رشته دوومیدانی این المپیاد مجموعاً 90 دوومیدانی‌کار در قالب 16 تیم حضور داشتند.

وی یادآور شد: در رشته پرش ارتفاع این دوره از مسابقات مرضیه کریمی نماینده تیم اعزامی دوومیدانی هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم بود که عملکرد خوبی داشت و توانست بعد از نماینده استان فارس مدال نقره این پیکار‌ها را به دست بیاورد.

غیاثی خاطرنشان کرد: در این رشته فاطمه عالی‌مقام از هیئت فارس به مقام قهرمانی دست یافت، مرضیه کریمی از قم در جایگاه دوم قرار گرفت و مقام نایب قهرمانی و نشان نقره را به دست آورد، ضمن اینکه پروین یاره از کرمانشاه موفق به کسب مقام سوم و نشان برنز رقابت‌های دوومیدانی نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی ناشنوایان سراسر کشور شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسابقات رشته دوومیدانی بانوان نخستین المپیاد ناشنوایان در مواد 100 متر، 200 متر، 400 متر، 800 متر، 1500 متر،‌ پنج هزار متر، پرش طول، پرش ارتفاع،‌ پرتاب وزنه،‌ پرتاب دیسک و پرتاب نیزه برگزار شد و در بخش تیمی اردبیل، اصفهان و مرکزی به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com