کد خبر ۲۶۳۰۸ انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۰
دبیر هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم خبر داد

راهیابی فوتسالیست‌های قم به فینال المپیاد ناشنوایان کشور

دبیر هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم از موفقیت فوتسالیست‌های ناشنوای قم در کسب مجوز صعود به فینال رقابت‌های فوتسال المپیاد فرهنگی ورزشی ناشنوایان کشور خبر داد.

به گزارش قم نا ، سیدوحید غیاثی اظهار کرد: نخستین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی ناشنوایان کشور با برنامه‌ریزی فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان از روز شنبه هفته جاری به میزبانی هیئت ناشنوایان استان خراسان‌رضوی در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: تیم‌ها و ورزشکاران شرکت کننده در رشته‌های مختلف این المپیاد به مدت یک هفته با یکدیگر به رقابت می‌پردازند در حالی که نمایندگان اعزامی از هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم نیز در اکثر رشته‌ها حضور دارند و موفقیت‌های خوبی تا این لحظه کسب کرده‌اند.

دبیر هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم اضافه کرد: به لطف خدا و با همت و تلاشی که تک تک اعضای تیم اعزامی از قم داشته‌اند، موفق به کسب مدال‌های رنگارنگ از رشته‌های دو و میدانی و شنا شده‌ایم و هم اکنون در فوتسال نیز در آستانه کسب عنوان قهرمانی هستیم.

وی ابراز داشت: فوتسالیست‌های ناشنوای قم که دارای استعداد و توانمندی بسیار بالایی هستند از شروع بازی‌ها تا کنون نمایش قابل توجهی در مقابل حریفان خود داشته‌اند و با شکست آنها اکنون به دیدار نهایی رسیده‌ و مدعی کسب مقام نخست به شمار می‌روند.

غیاثی که سوابق درخشانی در سطح اول فوتسال کشور دارد و عضو سابق تیم ملی محسوب می‌شود، اضافه کرد: تیم فوتسال هیئت ورزش‌های ناشنوایان قم تمرینات بسیار خوبی برای حضور در این رقابت‌ها برگزار کرده و اکنون مزد سختی‌های برنامه‌های آماده‌سازی را با راهیابی به فینال گرفته است.

وی با ابراز رضایت از تک تک بازیکنان تیم فوتسال ناشنوایان قم، ابراز کرد: با نتایجی که در دیدارهای مراحل مقدماتی و حذفی رقم خورده، تیم‌های هیئت قم و کهگیلویه و بویراحمد به مسابقه پایانی رقابت‌های فوتسال نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی ناشنوایان کشور راه پیدا کرده‌اند.

دبیر هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم افزود: در مسابقات فوتسال نخستین المپیاد ناشنوایان کشور، 24 تیم حضور دارند و دیدارهای مرحله گروهی را در 6 گروه 4 تیمی برگزار کردند و در پایان رقابت‌های مقدماتی 4 تیم کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، قزوین و قم به نیمه نهایی راه یافتند.

وی یادآور شد: تیم هیئت ورزش‌های ناشنوایان قم در مرحله نیمه نهایی توانست با نتیجه 6 بر یک تیم قزوین را شکست داده و راهی فینال این رقابت‌ها شود، ضمن اینکه مسابقه 2 تیم کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان در پایان ضربات پنالتی با برتری 6 بر 4 کهگیلویه و بویراحمد به پایان رسید تا فینالیست دیگر مشخص شود.

غیاثی در پایان اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده از سوی مسئولین برگزاری این مسابقات، دیدار نهایی فوتسال امروز به میزبانی سالن ورزشی شهید فیاض‌بخش مشهد مقدس بین تیم‌های ناشنوایان قم و کهگیلویه و بویراحمد به انجام خواهد رسید، ضمن اینکه دیدار رده بندی بین تیم‌های قزوین و اصفهان برگزار می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com