کد خبر ۲۹۰۴۷ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۴
دبیر هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم:

کاراته‌کاهای ناشنوای قم صاحب 7 مدال مسابقات قهرمانی کشور شدند

دبیر هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم از موفقیت کاراته‌کاهای این هیئت در کسب هفت مدال رنگارنگ از مسابقات قهرمانی کشور خبر داد.

به گزارش قم نا ، سیدوحید غیاثی اظهار کرد: کاراته از جمله رشته‌های مدال‌آور و افتخارآفرین برای هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم است و خوشبختانه چهره‌های مستعد و توانمند این رشته بار دیگر در رقابت‌های قهرمانی کشور افتخارآفرینی کردند.

وی ادامه داد: ورزشکاران توانمندی در هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم فعالیت می‌کنند و از جمله رشته‌های پرافتخار این هیئت، کاراته است که دو سال قبل در مسابقات کاراته بازی‌های المپیک ناشنوایان جهان در کشور بلغارستان نیز موجب سربلندی ورزش قم و کشور شد.

دبیر هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم اضافه کرد: کاراته‌کاهای عضو این هیئت بعد از مدت‌ها تمرین و پشت سر گذاشتن برنامه‌های متنوع آماده‌سازی در مسابقات کاراته قهرمانی سبک شیتوریو شوکوکای یونیون قهرمانی کشور موفق ظاهر شده و هفت مدال رنگارنگ کسب کردند.

وی ابراز کرد: موفقیت کاراته‌کا‌های این هیئت مسابقات کاراته قهرمانی کشور سبک شیتوریو در حالی رقم خورد که این دوره از پیکارها هجدهمین دوره خود را تجربه کرد و از قضا استان قم میزبانی شرکت‌کنندگان در آن از استان‌های مختلف را بر عهده داشت.

غیاثی عنوان کرد: سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید جعفر حیدریان قم به مدت دو روز میزبانی مسابقات کاراته قهرمانی سبک شیتوریو شوکوکای یونیون قهرمانی کشور را بر عهده داشت و در این مسابقات بیش از هزار کاراته‌کا از سراسر کشور به رقابت پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: کاراته‌کاهای اعزامی از هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم در این دوره عملکرد بسیار خوبی داشتند و با ارائه نبوغ و استعداد بالای خود در رقابت با حریفان شرکت کننده، سرانجام موفق به کسب یک نشان طلا، یک مدال نقره و پنج مدال برنز مسابقات قهرمانی کشور شدند.

دبیر هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم با اشاره به کاراته‌کاهای موفق و مدال‌آور قم در این دوره از مسابقات، تصریح کرد: سید‌مرتضی جدایی مرد طلایی مسابقات المپیک 2013 ناشنوایان جهان در بلغارستان در این دوره بار دیگر برای کاراته و ورزش ناشنوایان قم افتخارآفرین ظاهر شد.

وی خاطرنشان کرد: جدایی که تجربه بسیار بالایی در این رشته ورزشی دارد و اکنون کار مربیگری نیز انجام می‌دهد، برای کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی کشور کار سختی نداشت و توانست با اقتدار بر تمام حریفان خود غلبه کرده و به مدال طلا و عنوان نخست این مسابقات دست یابد.

غیاثی یاد آور شد: مهدی سوری دیگر نماینده موفق تیم کاراته هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم بود که با شایستگی به دیدار پایانی و فینال این مسابقات راه پیدا کرد اما در جدال برای قهرمانی نتوانست بر حریف خود برتری داشته باشد و به مدال نقره و عنوان نایب قهرمانی قناعت کرد.

وی در ادامه به کسب پنج مدال برنز توسط کاراته‌کاهای این هیئت اشاره کرد و افزود: سیدمتین جدایی، سیدمجتبی شریف‌زاده، سیدمحمد میرقیصری، مهدی شریفی و مرتضی خاوری دیگر نفرات ترکیب تیم هیئت ناشنوایان استان قم در این مسابقات بودند که موفق به کسب عنوان سوم و مدال برنز مسابقات شدند، ضمن اینکه سیدرضا بقایی به عنوان بدنساز تیم کاراته هیئت ناشنوایان استان قم مسئولیت سرپرستی این تیم را نیز عهده‌دار بود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com