کد خبر ۲۷۱۶۴ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۳
غیاثی مطرح کرد

دستیابی ناشنوایان قم به 5 مدال المپیاد فرهنگی ورزشی کشور

دبیر هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم از موفقیت ناشنوایان ورزشکار قم در کسب پنج مدال رنگارنگ از نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی ناشنوایان کشور خبر داد.

به گزارش قم نا ، سیدوحید غیاثی اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال رقابت‌های مهمی همچون بازی‌های 2015 آسیا و اقیانوسیه پیش‌روی ورزشکاران ناشنوای کشورمان قرار دارد، برگزاری این المپیاد به شناسایی ورزشکاران نخبه برای عضویت در تیم‌های ملی رشته‌های مختلف کمک زیادی کرد.

وی ادامه داد: تیم‌ها و ورزشکاران شرکت کننده از استان‌های مختلف کشور در تلاش برای کسب عناوین برتر مسابقات رشته‌های گوناگون نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی ناشنوایان کشور خود را به مشهد مقدس رسانه بودند و در مدت یک هفته با یکدیگر به رقابت پرداختند.

دبیر هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم اضافه کرد: تیمی متشکل از ورزشکاران رشته‌های مختلف به نمایندگی از هیئت قم راهی این رقابت‌ها شده بود که در نهایت موفق به کسب پنج مدال نقره و برنز در رشته‌هایی نظیر فوتسال و دو و میدانی شد.

وی در ادامه به وجود ورزشکاران پرتوان و مستعد بین ناشنوایان استان قم اشاره کرد و افزود: برای ایجاد تحول در فعالیت‌های این هیئت و پیشرفت در مسیر توسعه ورزش در بین اقشار ناشنوای استان تلاش خود را از زمان حضور در این هیئت آغاز کرده‌ایم و امیدوارم با حضور در هر مسابقه‌ای به نتایج خوب برسیم.

غیاثی با اشاره به موفقیت‌های ورزشکاران ناشنوای استان قم در میادین داخلی و خارجی، ابراز کرد: خوشبختانه درخشش این ورزشکاران سرافراز در مسابقات داخلی و خارجی سبب ایجاد دلگرمی و امیدواری نسبت به تلاش در راستای توسعه ورزش‌های ناشنوایان شده است.

دبیر هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم افزود: وقتی کاراته‌کاها، کشتی‌گیران، دو و میدانی‌کاران و فوتسالیست‌های ناشنوای قم در مسابقات بین‌المللی و قهرمانی کشور همواره صاحب عنوان قهرمانی، نایب قهرمانی یا سومی بوده‌اند و ورزشکاران رشته‌های دیگر نیز با تمام تلاش خود برای کسب افتخار فعالیت می‌کنند، وظیفه ما سنگین‌تر می‌شود تا بتوانیم حداقل کار یعنی ایجاد فضای مناسب ورزشی را برای آنها انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه همکاری اداره کل ورزش و جوانان و بهزیستی قم برای توسعه ورزش ناشنوایان استان چشمگیر بوده است تاکید کرد: این تلاش‌ها از یک سو باعث ایجاد فضای سالم روحی و جسمی برای این قشر جامعه می‌‌شود و از سوی دیگر زمینه کسب افتخار در میادین معتبر ورزشی را فراهم می‌کند.

دبیر هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم تاکید کرد: یکی دیگر از اقدامات ما در زمینه توسعه ورزش ناشنوایان استان تلاش برای برقراری ارتباطی نزدیک و صمیمی با فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان بوده که خوشبختانه تعاملات خوبی در این زمینه داریم.

وی ابراز کرد: ورزشکاران حاضر در هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان قم در حال حاضر در بیش از هفت رشته ورزشی آقایان و بانوان در بخش‌های مختلف قهرمانی و همگانی فعالیت می‌کنند و بعد از درخشش در عرصه‌های جهانی و آسیای خوشبختانه روز به روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

غیاثی در ادامه از حضور ورزشکاران ناشنوای قمی در قالب تیم‌های رشته‌های مختلف در مسابقات ورزشی قهرمانی ناشنوایان کشور خبر داد و عنوان کرد: در هر رویدادی که در سطح کشور برگزار می‌شود، در تلاش هستیم با حداکثر توان در مسابقات حضور یابیم.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com