کد خبر ۲۶۲۶۳ انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۴
با زیر عنوان مبحث جوهر شرح نهایةالحکمت

کتاب «حکمت صدرایی به روایت علامه طباطبایی» منتشر می‌شود

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) از انتشار کتاب حکمت صدرایی به روایت علامه طباطبایی با زیر عنوان مبحث جوهر شرح نهایةالحکمت در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش قم نا ، محمد روحانی با اشاره به کتاب حکمت صدرایی به روایت علامه طباطبایی با زیر عنوان مبحث جوهر شرح نهایة‌الحکمت اظهار کرد: این کتاب در قالب مبحث جوهر بوده که شامل چند فصل است که مباحث کلی در مورد مقولات، رابطه وجودی عرض و جوهر و تعریف جوهر را در بر می‌گیرد.

وی‌ اقسام اولیه جوهر و چیستی جسم را از بخش‌های دیگر کتاب حکمت صدرایی ذکر کرد و افزود: نویسنده در این فصل به چیستی و اثبات وجود می‌پردازد و به اشکالات و نقدها پاسخ می‌دهد.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد:‌ در اوضاع و احوال کنونی مولف نگران است که ارتباط نسل حاضر با میراث حکمی گذشته قطع شود.

وی عنوان کرد: گام‌های تلخیص و تنظیم منطقی مطالب در نهایة‌الحکمه صورت گرفته و در گام دیگر شرحی مبسوط بر مطالب فراگیر ذکر شده تا مخاطب از خواندن اسوار بی‌نیاز شود.

روحانی با اشاره به هدف از تدوین کتاب حکمت صدرایی گفت: بیان مبسوط مطالب نهایةالحکمه و حتی‌المقدور شرح فراگیر برخی از مطالب در این کتاب مشاهده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مخاطبان در فصل دوم رابطه وجودی عرض و جوهر را بررسی کرده و در فصل دیگر بررسی دیدگاه‌ها درباره بقای وجود جسم در فرآیند تبدیل فصل و نزاع در بقای وجود جسم را مطالعه می‌کنند.

کتاب حکمت صدرایی به روایت علامه طباطبایی اثری از استاد عبدالرسول عبودیت بوده که در 312 صفحه و قیمت 19 هزار تومان و شمارگان هزار عدد به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com