کد خبر ۲۶۶۹۷ انتشار : ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۹
با تصمیم رئیس انجمن ساواته ایران صورت گرفت

سکانداری ساواته‌کار قمی در مسابقات جهانی 2015

قهرمان رزمی استان قم در رشته رزمی ساواته هدایت تیم ملی کشورمان را در مسابقات ساواته قهرمانی جهان بر عهده گرفت.

به گزارش قم نا ، در شرایطی که هم‌اکنون سبک‌های متعددی به صورت کاملا پویا در هیئت ورزش‌های رزمی استان قم در هر دو بخش آقایان و بانوان فعالیت می‌کنند، ساواته نیز یک سبک موفق است که سال گذشته یک نماینده برای ورزش قم در رقابت‌های جهانی 2014 داشت.

چهره شناخته شده ورزش‌های رزمی استان قم در سبک و رشته نوپایی همچون ساواته، حامد متین‌فر است که بعد از سال‌ها فعالیت حرفه‌ای در این رشته رزمی اکنون هدایت تیم ملی ساواته کشورمان را در مسابقات جهانی 2015 بر عهده گرفته است.

در آبان‌ماه سال گذشته بود که حامد متین‌فر به عنوان نماینده رزمی‌کاران قم همراه با دیگر اعضای تیم ملی ساواته کشورمان به رقابت‌های قهرمانی جهان اعزام شد در حالی که اعزام تیم ملی رزمی‌ سبک ساواته کشورمان برای حضور رقابت‌های جهانی به مقصد کشور ایتالیا صورت گرفت.

در آن مقطع زمانی، تیم ملی ساواته کشورمان با ترکیبی متشکل از بهترین‌های کشور در این سبک که یکی از آنها حامد متین‌فر ورزشکار توانمند رزمی استان قم بود با هدف کسب مدال و تداوم موفقیت‌های رزمی کشورمان راهی رقابت‌های جهانی 2014 در کشور ایتالیا شد.

سفر تیم ملی ساواته فدراسیون ورزش‌های رزمی به مقصد مسابقات جهانی سال قبل در حالی صورت گرفت که حامد متین‌فر نیر در وزن منهای 80 کیلوگرم به عنوان نماینده قم تیم ملی را همراهی کرد و البته با بدشانسی از کسب مدال جهانی بازماند.

تیم ملی کشورمان در رقابت‌های جهانی سال گذشته حمیدرضا حصارکی را به عنوان سرپرست تیم ملی ساواته و مهدی میان‌محله را به عنوان مربی تیم ملی همراه خود داشت اما امسال در مسابقات جهانی 2015 حامد متین‌فر از قم سرمربی تیم ملی ساواته خواهد بود.

این‌روزها تیم ملی ساواته کشورمان زیر نظر حامد‌ متین‌فر مربی اهل استان قم با انجام تمرینات منظم خود را برای حضوری موفق در مسابقات جهانی 2015 فرانسه آماده می‌کند در حالی که اعزام ملی‌پوشان کشورمان به این رقابت‌ها نیمه خرداد ماه انجام می‌شود.

این در حالی است که نهمین دوره مسابقات جهانی ساواته نیمه خردادماه در استایل کامبت و با حضور ورزشکاران بیش از 30 کشور جهان برگزار خواهد شد و تیم ملی کشورمان با 3 رزمی‌کار در اوزان منهای 65، 70 و 80 کیلوگرم در این رقابت‌ها حضور می‌یابد.

ترکیب تیم ملی ساواته ایران را سه ورزشکار یعنی حمزه مرادیان در وزن منهای 65 کیلوگرم، مسعود عسکری در وزن منهای 75 کیلوگرم و علیرضا جدیدی در وزن منهای 80 کیلوگرم تشکیل می‌دهند و این تیم به مربیگری حامد متین‌فر پا به عرضه رقابت‌های جهانی خواهد گذاشت، ضمن اینکه در این دوره، ستار خویی به عنوان داور و حمیدرضا حصارکی رئیس انجمن ساواته کشور به عنوان سرپرست تیم اعزامی ایران را همراهی خواهند کرد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com