کد خبر ۲۷۳۱۵ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۶
امام جمعه شهرک پردیسان قم:

اجازه بازجویی از دانشمندان هسته‌ای بدتر از امضای کاپیتولاسیون است

حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی گفت: پیش از قیام و انقلاب امام خمینی(ره) تنها امنیت آمریکایی‌ها در ایران به رسمیت شناخته شده بود اما امروز اگر قرارداد اشتباهی امضا شود، آمریکایی‌ها افزون بر امنیت، قدرت بازجویی از فرزندان ایران را هم در خاک خودشان خواهند داشت.

به گزرش قم نا به نقل از رسا ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه شهرک پردیسان قم در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته در مسجد حضرت زینب کبری(س) با بیان این‌که حضرت امام خمینی(ره) عزت را برای ایران به ارمغان آورد، اظهار داشت: آزادی که با رنج‌های بسیار به دست آورده‌ایم، نباید به آسانی زیر سؤال برود.

وی با اشاره به لایحه کاپیتولاسیون در سال 1343 که دربرگیرنده اعطای مصونیت سیاسی به اتباع آمریکایی در ایران بود، عنوان کرد: امام خمینی(ره) در تاریخ چهارم آبان ماه 1343 سخنرانی شدید اللحنی را علیه تصویب کاپیتولاسیون ایراد کردند که منجر به دستگیری و تبعید ایشان به ترکیه، نجف و فرانسه شد و زمینه وقوع انقلاب و پیروزی آن در بهمن 1357 را فراهم آورد.

امام جمعه شهرک پردیسان قم افزود: بنیانگذار انقلاب اسلامی در این سخنرانی با تأکید بر این‌که عزت ملت و عظمت ارتش ایران پایکوب شده است، فرمودند که ملت ایران را از سگ‌های آمریکا پست تر کردند. اگر شاه ایران یک سگ آمریکایی را زیر بگیرد بازخواست می‌کنند و اگر چنانچه یک آشپز آمریکایی شاه ایران را زیر بگیرد، هیچ کس حق تعرض ندارد.

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) در ادامه این سخنرانی فرمودند؛ آقا من اعلام خطر می کنم، ای ارتش ایران! من اعلام خطر می کنم ای سیاسیون ایران! من اعلام خطر می کنم؛ ای سران اسلام به داد اسلام برسید، ای علمای نجف به داد اسلام برسید، ای علمای قم به داد اسلام برسید، رفت اسلام.

حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی افزود: امام خمینی(ره) پس از مصیبت‌های سال 1342 و در زمانی که حتی مقدسین هم ایشان را شماتت می‌کردند، برای ارمغان آوردن آزادی برای مردم ایران، در این سخنرانی فرمودند «ای شاه به داد خودت برس، به داد همه ما برسید. ما زیر چکمه آمریکا برویم چون ملت ضعیفی هستیم! چون دلار نداریم! آمریکا از انگلیس بدتر، انگلیس از آمریکا بدتر، شوروی از هر دو بدتر، همه از هم بدتر، همه از هم پلیدتر.»

وی بیان کرد: رژیم شاه می‌پنداشت که با تعبید امام خمینی(ره) می‌تواند نهضت را خاموش کند؛ اما در نهایت حتی سفارت همین آمریکایی که اتباع خود را در ایران مصنویت می‌داد، 13 سال پس از سخنرانی امام خمینی(ره) در همان روز 13 آبان از سوی دانشجویان انقلابی تسخیر شد و هیچ اختیاری و قدرتی برای آمریکا در ایران باقی نماند.

امام جمعه شهرک پردیسان قم افزود: اجازه بازجویی آمریکایی‌ها از کارشناسان هسته‌ای ایران از امضای کاپیتولاسیون هم بدتر است؛ پیش از قیام و انقلاب امام خمینی(ره) تنها امنیت آمریکایی‌ها در ایران به رسمیت شناخته شده بود اما امروز اگر قرارداد اشتباهی امضا شود، آمریکایی‌ها افزون بر امنیت، قدرت بازجویی از فرزندان ایران را هم در خاک خودشان خواهند داشت.

وی با بیان این‌که نصرالله و انصارالله هردو شاگرد روح الله هستند، تأکید کرد: سید حسن نصرالله که همواره در خطر شدید به سر می‌برد، نیازی به تملق ندارد؛ این‌که هشدار می‌دهد که صهیونیست‌ها پناهگاه‌های خود را آماده‌کنند، نشانی بر قدرت حزب الله و شاگردان امام خمینی(ره) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی با تأکید بر این‌که سید حسن نصرالله فرزند واقعی حضرت امام خمینی(ره) است، گفت: سید حسن نصرالله می‌گوید که امام خامنه‌ای(ره) توانسته است ایران را به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل و تمام تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کند؛ برخی از مسؤولان مملکتی باید از سید حسن نصرالله درس بصیرت و مقاومت بیاموزند.

وی خاطرنشان کرد: امروز داعش منفور تمامی مسلمانان شده‌اند و هر کشور و قدرتی که از این جریان حمایت کند، مطرود مردم خود می‌شود؛ امروز مردم ترکیه از اردوغان به سبب کمک به داعش رویگردان شده‌اند و طالبان افغانستان و القاعده لیبی علیه داعش اعلام جنگ کرده‌اند؛ دشمنان بدانند که قدرت ایستادگی در مقابل اسلام را نخواهند داشت.

امام جمعه شهرک پردیسان قم در ادامه ضمن تبریک به شهردار جدید قم ابراز کرد: پردیسان شهر ویژه‌ای است که هم اکنون 100 هزار جمعیت را در خود گنجانده و تا 250 هزار نفر گنجایش دارد؛ تنها بلوار مرجعیت پردیسان به طول 9 کیلومتر است؛ اما خدمات و امکانات پردیسان بسیار محدود است و باید بر نیروی انتظامی، درمانگاه‌ها و امکانات رفاهی پردیسان افزوده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی خطاب به شهردار جدید قم گفت: آقای سقائیان نژاد شما 20 ماه تا شورای شهر بعدی فرصت دارید تا کارنامه خوبی از خود به جای بگذارید؛ در فعالیت‌های خود، توجه ویژه‌ای نیز به پردیسان داشته باشید.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com