کد خبر ۲۴۴۶۴ انتشار : ۵ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۵

35 هزار و 500 نفر از اماکن تاریخی استان قم بازدید کرده اند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: از 27 اسفندماه گذشته تا امروز، 35 هزار و 537 نفر از اماکن تاریخی این استان بازدید کرده اند.

به گزارش قم نا به نقل از ستاد خبری تسهیلات زائران قم، عیسی رضایی با اعلام این خبر افزود: آثار تاریخی از جمله گنجینه آثار مراجع، بیت امام خمینی(ره)، خانه زند، مقابر گنبد سبز، خانه ملاصدرا و کاروانسراها بیشترین بازدید را از سوی مسافران در استان قم داشته اند.

وی اضافه کرد: از میان اماکن تاریخی، بازدید از خانه زند نیازمند تهیه بلیط است که اگر بازدید در قالب تور باشد، رایگان خواهد بود.

وی تعداد آثار تاریخی ثبت شده در استان قم را 320 اثر عنوان کرد و افزود: بروشور با محتوای معرفی استان قم و نقشه این شهر در میان مسافران توزیع می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی تور قم گردی، گفت: این تور با همکاری شهرداری و دانشگاه علمی – کاربردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سطح استان راه اندازی شده است تا مسافران را با جاذبه های گردشگری قم آشنا کند.

رضایی با بیان اینکه نحوه حضور در این تور گردشگری به روش های مختلفی میان مسافران اطلاع رسانی می شود، افزود: هر روز ساعت 9 صبح چهار اتوبوس از میدان شهرداری حرکت می کنند و تا ساعت 19 عصر، اماکن تاریخی مهم و شاخص را به علاقمندان معرفی می کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com