کد خبر ۲۷۶۲۱ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۰
رضایی:

۱۲۰۰ دانش آموز در طرح استعدادیابی دو و میدانی قم شرکت کردند

رئیس هیئت دو و میدانی استان قم از حضور ۱۲۰۰ دانش آموز در طرح استعدادیابی دو و میدانی در قم خبر داد و گفت: رویکرد دو و میدانی قم، نگاه ویژه به رده‌های سنی پایه است.

به گزارش قم نا ، علی رضایی اظهار داشت: طرح استعدادیابی دو و میدانی در قم برای نخستین بار در پیست دو و میدانی مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم برگزار شد و با مساعدت اداره کل آموزش و پرورش قم، ۱۲۰۰ دانش آموز قمی در طرح استعدادیابی دو و میدانی شرکت کردند.

وی افزود: پس از برگزاری مرحله به مرحله این طرح، تعدادی از دو و میدانی کاران مستعد در رده‌های سنی پایه شناسایی شده و برای حضور در تمرینات تیم‌های دو و میدانی اعزامی قم به مسابقات نونهالان و نوجوانان کشور فراخوانده شدند.

رئیس هیئت دو و میدانی استان قم گفت: جایگاه دو و میدانی قم در سطح کشوری، جایگاهی قابل توجه است و دو و میدانی قم در رشته‌های پرشی، سردمدار دو و میدانی کشور محسوب می‌شود چنان که محسن ربانی در پرش با نیزه و میلاد دریساوی در پرش سه گام نفرات اول و بی‌رقیب مواد خود هستند.

رضایی بیان داشت: رکورد پرش سه گام کشور در اختیار دو و میدانی کاران قمی است و میلاد دریساوی در مسابقات بین المللی دهه فجر تهران با بهبود رکورد پرش سه گام کشور، خود را به عنوان امید نخست حضور در تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا معرفی کرد.

وی عنوان کرد: محمدرضا فریدی نیز تنها دو و میدانی کار قمی حاضر در تیم ملی نوجوانان است که با توجه به کسب مقام نخست کشور در ماده ۲۰۰ متر به عنوان نماینده کشورمان راهی مسابقات دانش آموزی جهان می‌شود.

رئیس هیئت دو و میدانی استان قم تصریح کرد: دو و میدانی قم در بخش بانوان با مشکلاتی مواجه است که عمده این مشکلات وضعیت فضای تمرینی بانوان دو و میدانی کار است و در حال حاضر دو و میدانی کاران بانوی قمی برای انجام تمرینات خود مجبور به حضور در ورزشگاه یادگار امام(ره) در حاشیه شهر قم هستند.

رضایی گفت: در سال ۹۳، حدود ۲۰۰ ورزشکار سازمان یافته در رشته دو و میدانی در قم ثبت شده‌اند که در تلاش هستیم با اجرای برنامه‌های همگانی و استعدادیابی این آمار را تا مرز افزایش ۲ برابر پیش ببریم.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com