کد خبر ۲۷۷۰۹ انتشار : ۳ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۲
جمال :

شناگران قمی فضای استاندارد برای تمرین ندارند

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپولوی استان قم گفت: شناگران قمی از نبود فضای استاندارد تمرینی رنج می‌برند و در چنین شرایطی، رشد حوزه قهرمانی شنا در قم بسیار دشوار است.

به گزارش قم نا ، مسعود حسین جمال اظهار داشت: رشته شنا در بخش قهرمانی در قم در وضعیت مطلوبی قرار ندارد که علت این مسئله وضعیت امکانات و زیرساخت‌های توسعه رشته شنا در قم است.

وی افزود: شنای قم در بخش فیزیکی و ساختاری مشکلات فراوانی دارد گرچه از نظر ورزشکار، مربی و نیروی انسانی در رده‌های سنی مختلف نسبت به سایر استان‌ها وضعیت قابل قبولی دارد اما آن چه وضعیت شنای قم را در شرایط نامطلوبی قرار داده، کمبود فضای تمرینی تخصصی برای ورزشکاران رشته شنا است.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپولوی استان قم گفت: بانوان شناگر قمی در استخر نرگس مشغول به فعالیت هستند اما وضعیت شناگران مرد ما از نظر شرایط تمرینی مناسب نیست و در حال حاضر مردان شناگر قم دارای ۳ سانس تمرینی در استخر حجاب هستند که برای توسعه قهرمانی شنا بسیار محدود است.

جمال بیان داشت: در گذشته استخر جهان پهلوان تختی و پس از آن استخر شهدای هفتم تیر، پایگاه قهرمانی شنای قم بود که با تعطیلی هر ۲ استخر، شناگران قمی برای تمرین با مشکل مواجه شدند و نوعی پراکندگی شناگران را در استخرهای مختلف شاهد بودیم.

وی عنوان کرد: استان قم با وجود همه این مشکلات در جمع ۱۶ استان برتر شنای کشور است اما اگر پایگاه اختصاصی شنا برای ورزش قهرمانی ایجاد شود یا به نوعی در اختیار هیئت شنا قرار بگیرد، جهشی قابل توجه در جایگاه شنای قم در رنکینگ فدراسیون شنا رخ می‌دهد.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپولوی استان قم تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که بسیاری از استان‌های دارای رنکینگ پایین تر از قم، شرایط سخت افزاری بهتری از ما دارند اما مشکلات کمرشکن شنا در قم مانع از رشد رشته شنا شده است.

جمال افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی و کلاس‌های مربیگری برای علاقمندان به شنا در قم در دستور کار هیئت شنای قم قرار گرفته است و در سال ۹۴ نیز شناگران قمی به مسابقات شنای قهرمانی کشور در بازه‌های مختلف سنی اعزام می‌شوند و مسابقات داخل استان نیز در دو بخش مردان و زنان برگزار می‌شود.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com