کد خبر ۲۷۸۹۴ انتشار : ۸ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۳
رئیس هیئت شنای قم خبر داد

تیم‌داری استخرهای قم برای توسعه شنا

رئیس هیئت شنا، شیرچه و واترپلو استان قم از برنامه‌ریزی این هیئت برای تیم‌داری استخرها به منظور توسعه شنای قم خبر داد.

به گزارش قم نا ، مسعود حسین‌جمال اظهار کرد: برای همین منظور همایشی با حضور مدیران استخرهای آقایان و بانوان استان قم در سالن کنفرانس اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم با حضور مدیرکل ورزش و جوانان قم برگزار شد.

وی ادامه داد: هدف از تشکیل این همایش این بود که با توجه به شروع فصل گرما، وضعیت استخرها به منظور سرویس‌دهی به هم استانی‌های عزیز و همچنین در زمینه اجرای شیوه‌نامه وزارت ورزش و جوانان مبنی بر صدور و تمدید پروانه فعالیت و تعیین صلاحیت فنی مدیران استخرها مورد بررسی قرار بگیرد.

*بررسی صلاحیت فنی مدیران استخرها

حسین‌جمال اضافه کرد: موضوعاتی نظیر صلاحیت فنی مدیران استخرها، فعال کردن تیم‌های ورزشی شنا قم، توجه به بهداشت عمومی، رعایت نرخ‌نامه قانونی در استخرها، توجه به بیمه ورزشکاران فعال در استخرها، نظارت هیئت‌های شنا و نجات‌غریق بر عملکرد مدیران و سرویس‌دهی فعال آنان در این جلسه با حضور حسن عابدی مدیرکل ورزش و جوانان استان قم بحث و بررسی شد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات استانی بین تیم‌های استخرهای فعال در قم و تیم‌داری به منظور رشد و توسعه شنا، برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت تابستان سال جاری و همچنین ارائه تخفیف توسط مدیران استخرها در زمینه اجرای مطلوب برنامه‌های اوقات فراغت تابستانی نیز در این جلسه مطرح شد.

رئیس هیئت شنا، شیرچه و واترپلو استان قم تصریح کرد: هیئت شنا به منظور بررسی عمکرد استخرها در خدمات رسانی به علاقمندان به این رشته ورزشی قطعا بازرسی کاملی از استخرها خواهد داشت و تمام تلاش خود را برای اجرای شیوه‌نامه وزارت ورزش و جوانان انجام می‌دهد.

*برگزاری کلاس‌های آموزشی و استعدادیابی توسط مربیان مجرب شنا

وی یادآور شد: برگزاری کلاس‌های آموزشی و استعدادیابی توسط مربیان مجرب شنا، رعایت مسائل اخلاقی در برخورد با اولیای دانش‌آموزان و مشتریان، توجه به موارد ایمنی محیط کار، تشکیل انجمن اولیای و مربیان و برگزاری مسابقات داخلی بین استخرها موضوعات مهمی است که امسال قصد اجرای آنها را به صورت دقیق داریم.

حسین‌جمال بر حضور فعال شناگران قم در مسابقات قهرمانی استان و کشور تاکید کرد و افزود: فعال کردن سیستم اداری و پرداخت حق‌الزحمه مربیان به صورت یکسان با اجرای نرخ‌نامه ارسالی از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: استخرها برای برگزاری کلاس‌های بازآموزی و همچنین برای امر آموزش باید استفاده از مربیانی را در دستور کار خود قرار بدهند که دارای گواهینامه بازآموزی و پروانه کار هستند وگرنه از فعالیت آنها در حین کار ممانعت خواهد شد.

رئیس هیئت شنا، شیرچه و واترپلو استان قم بر به‌کارگیری ظرفیت کامل نیروی انسانی برای سرویس‌دهی در اوقات فراغت تابستان تاکید کرد و افزود: حمایت‌های اداره‌کل ورزش و جوانان در نزدیک شدن به اهداف مورد نظر برای توسعه شنا اهمیت زیادی داشته، ضمن اینکه از تمام دلسوزان این رشته خواهان کمک و مساعدت برای تحول در شنا قم هستیم.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com