کد خبر ۲۷۹۳۷ انتشار : ۹ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۴
با تصمیم رئیس فدراسیون

داور بین‌المللی قم رئیس کمیته داوران فدراسیون بسکتبال شد

داور بین‌المللی بسکتبال استان قم از سوی فدراسیون بسکتبال مسئولیت ریاست کمیته داوران این فدراسیون را بر عهده گرفت.

به گزارش قم نا ، داور بین‌المللی بسکتبال استان قم از سوی فدراسیون بسکتبال مسئولیت ریاست کمیته داوران این فدراسیون را بر عهده گرفت.

این داور مطرح و با دانش بسکتبال استان قم امیرحسین واحدپور است که سال گذشته از سوی فدراسیون بسکتبال کشورمان به عنوان مسئول کمیته مسابقات این فدراسیون معرفی و منصوب شد و امسال مسئولیتی جدید در کمیته داوران این فدراسیون را بر عهده گرفته است.

‌ این داور مطرح و نام آشنای بسکتبال استان قم از جمله داوران موفق سال‌های اخیر بسکتبال کشورمان در قضاوت مهمترین مسابقات داخلی این رشته ورزشی محسوب می‌شود و در دو سال اخیر مسئولیت‌های مهمی را در فدراسیون بسکتبال ایران بر عهده گرفته است.

واحدپور به سبب دانش و تجربه بسیار خوبی که در قضاوت بازی‌های این رشته ورزشی دارد و همچنین با توجه به تجاربی که در سال‌های اخیر به دست آورده در سال 1393 از سوی فدراسیون بسکتبال به عنوان مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ کشور انتخاب شد و در آستانه شروع فصل جدید مسابقات باشگاهی بسکتبال کشور مسئولیت ریاست کمیته داوران این فدراسیون را عهده‌دار شد.

این در حالی است که سال گذشته واحدپور مسئولیت کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال را بر عهده گرفت اما بعد از یک سال همکاری با سازمان لیگ، ‌قبل از شروع فصل جدید مسابقات لیگ‌های بسکتبال باشگاه‌های کشور جای خود را به عباس مقدس‌زاده داد.

در جلسه سازمان لیگ بسکتبال کشور با حضور محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال، واحدپور یکی از داوران برجسته بسکتبال استان قم و کشورمان در حکمی به عنوان مسئول جدید کمیته داوران این فدراسیون معرفی و منصوب شد.

واحدپور با استعفای ورژ آبکاریان از کمیته داوران، ریاست این کمیته را برعهده گرفت و این مسئولیت در حالی بر عهده وی نهاده شد که واحدپور در کنار تعداد دیگری از داوران بسکتبال استان قم در یک دهه اخیر از جمله داوران شاخص بسکتبال کشور بوده و حتی به سبب تجارب خوبی که از آن برخوردار بود در مسابقات لیگ برتر بسکتبال با ویلچر کشور نیز قضاوت می‌کرد.

این داور در کنار چهره‌هایی همچون حسن افکار، محمود حاج اسماعیلی و عباس عثمانی در سال‌های اخیر قضاوت مسابقات لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور را انجام داده است و این داوران در کنار داور فقید بسکتبال قم و کشورمان یعنی مرحوم غلامعلی ابراهیمیان از جمله نفرات موفق بسکتبال قم در عرصه داوری محسوب می‌شوند.

انتصاب یکی از چهره‌های موفق سال‌های اخیر داوری بسکتبال استان قم به عنوان مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال در حالی رخ داد که در سه سال اخیر هیچ تیمی به نمایندگی از قم در مسابقات لیگ‌های بسکتبال کشور حضور نداشته است.

بعد از حضور تیم بسکتبال نادر شیمی قم به عنوان نماینده قم در مسابقات لیگ دسته دوم بسکتبال بانوان باشگاه‌های کشور از امسال قم در رقابت‌های لیگ بسکتبال باشگاه‌های کشور تحرکی جدی خواهد داشت زیرا با برنامه‌ریزی هیئت بسکتبال استان قم تیم نادرشیمی در لیگ دسته اول بسکتبال مردان کشور نیز حضور خواهد یافت.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com