کد خبر ۲۸۶۵۰ انتشار : ۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۴
قائم مقام رئیس سازمان بهزیستی:

بهزیستی به پنج میلیون نفر خدمات ارائه می‌دهد

قائم مقام رئیس سازمان بهزیستی گفت: بیش از پنج میلیون نفر در کشور مستقیما از خدمات بهزیستی بهره می‌برند که ۱۴ هزار نفر از این تعداد در خانواده‌ها به عنوان امین نگهداری می‌شوند.

به گزارش قم نا ، پهبد پورشبانان قبل از ظهر پنج شنبه در بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از شیرخوارگاه و نوباوگان صدف در قم و نشست صمیمی لاریجانی با فرزندان بهزیستی که با حضور مسئولان سازمان بهزیستی کشور و استاندار قم برگزار شد، ضمن تبریک هفته بهزیستی اظهار داشت: سازمان بهزیستی خدمات خود را از پیش از تولد و تا کهنسالی ارائه می‌دهد و در سه حوزه تخصصی توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی فعالیت می‌کند.

وی بیان داشت: بیش از پنج میلیون نفر در کشور به صورت مستقیم از خدمات بهزیستی بهره‌گیری می‌کنند که از این تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر معلول، ۱۸۰ هزار زنان سرپرست خانوار و ۲۴ هزار نفر فرزندان بهزیستی هستند که ۱۰ هزار نفر از آنها در مراکز بهزیستی و ۱۴ هزار نفر در خانواده‌ها به عنوان امین نگهداری می‌شوند.

خانواده محور، رویکرد جدید بهزیستی

مدیرکل حوزه ریاست سازمان بهزیستی کشور افزود: رویکرد و سیاست جدید سازمان بهزیستی این است که خدمات، خانواده محور شود و این تغییر در حال وقوع است.

لزوم حمایت‌های بیشتر از سازمان بهزیستی

پورشبانیان ابراز کرد: زمان تدوین برنامه ششم توسعه در حال انجام است و ما انتظار داریم در این برنامه از بهزیستی بیش از گذشته حمایت شود به گونه‌ای که فردی نباشد که برای دریافت خدمات از بهزیستی در نوبت باشد.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com